تجهیز نیروهای پلیس استان مرکزی با جدیت پیگیری می‌شود

تجهیز نیروهای پلیس استان مرکزی با جدیت پیگیری می‌شود

حمیدرضا نوازنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به ضرورت اصلاح و انتقال کاربری‌های پرتردد در مرکز شهر به حاشیه شهر اظهار داشت: اصلاح کاربری‌ها از مرکز شهر به مراکز حاشیه‌ای در دستورکار قرار دارد، به‌طور مثال کاربری عرضه میوه باید از خیابان امام خمینی(ره) که شاهرگ اصلی شهر است به مناطق حاشیه شهر منتقل شود و مرکزی تحت عنوان بازارچه میوه و تره‌بار برای استقرار این فروشندگان تعبیه شود.

وی افزود: این به آن سبب است که استقرار این مراکز در خیابان امام خمینی(ره) علاوه بر آلودگی تصویری، آلودگی‌های صوتی و ترافیکی را هم به دنبال دارد و ساماندهی این مراکز الزامی و این امر وظیفه شهرداری و اتاق اصناف است.

نوازنی تصریح کرد: کاربری اماکن جذب‌کننده مسافران و گردشگران در کمیسیون ماده 100 و ماده پنج مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد این مراکز در خارج شهر مستقر شوند تا حجم ترافیک سنگین به داخل شهر نیاید.

وی ادامه داد: حذف پارکینگ در فرایند ساختمان‌سازی ممکن نیست و شهرداری موظف است با جدیت این مسئله را مورد بررسی قرار دهد، همچنین شهرداری می‌تواند درآمد حاصل از ماده 100 و ماده پنج را در زمینه تعبیه پارکینگ صرف کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی برضرورت تجهیز نیروهای پلیس استان مرکزی تاکید کرد و گفت: تجهیز نیروهای پلیس باید در الویت کاری قرار گیرد و ثبت اطلاعات مکانی و مخابره سریع به‌صورت مکانیزه انجام شود زیرا مکانیزه شدن سیستم اطلاعاتی و امنیتی از میزان خطای انسانی می‌کاهد.

نوازنی خاطرنشان کرد: ما باید به آموزش پایه توجه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا آموزش پایه به سرمایه‌ای بزرگ مبدل می‌شود و در این زمینه آموزش‌وپرورش می‌تواند به‌صورت مستقیم در بحث آموزش‌های ترافیکی دخالت داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها