ابرها در راه هستند/ باران همچنان مهمان ایران

ابرها در راه هستند/ باران همچنان مهمان ایران

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز برای بخشهایی از مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در طی ساعتهای آتی امروز بخشهایی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی دچار افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که امروز افزایش ابر و بارش پراکنده باران در استانهای ساحلی دریای خزر و به‌ویژه غرب سواحل رخ دهد.

به گفته وظیفه، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در روز چهارشنبه غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه نیز بارش باران در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، بخشهایی از مرکز و شمال شرق کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که وزش باد شدید در روز پنجشنبه بخشهایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را در بر بگیرد.

وظیفه افزود: کاهش نسبی دما یکی دیگر از رخدادهای هواشناسی در روز پنجشنبه برای مناطق شمالی و شمال شرق کشور خواهد بود که مسافران باید به این مهم نیز توجه داشته باشند.

وی از ورود سامانه جدید بارشی در روز جمعه خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی از روز جمعه غرب کشور را در برمی‌گیرد و رفته رفته در روز شنبه نیمه غربی، سواحل خزر، مرکز، شمال شرق و شرق کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور دستاورد سامانه بارشی جدید را بارش باران، رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد دانست و اظهار کرد: این سامانه بارشی که در روز جمعه وارد کشور می‌شود در روز یکشنبه اکثر مناطق کشور به غیر از مناطق جنوب شرقی را در برمی‌گیرد.

وظیفه، شهرکرد با دو درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهرا ن در گرمترین لحظات به 20 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده شاهد کاهش دو درجه‌ای دما در پایتخت خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها