آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی در استان مرکزی ۱۹ درصد کاهش یافت

آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی در استان مرکزی ۱۹ درصد کاهش یافت

سرهنگ یوسف سپهوند ظهر امروز در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) پلیس استان مرکزی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در استان مرکزی اظهار داشت: همه اقدامات لازم در راستای برقراری نظم و امنیت ایام تعطیلات نوروز و ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و شهروندان از قبل آماده و برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تبدیل نقاط قوت و قابلیت‌ها به توانمندی‌های موثر و تمرکز بر فرصت‌ها در نظارت‌های کنترلی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع امنیت که با جان، مال، آبرو و حیثیت مردم و جامعه مرتبط است، انجام امور به صورت دقیق، صحیح، سریع و به موقع، شرط اساسی انجام موفقیت آمیز ماموریت‌هاست که در ایام نوروزی و با توجه به حجم حضور مسافران نوروزی باید بدان توجه ویژه داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: همواره پیشگیری از جرایم در اولویت کاری پلیس قرار داشته و بی‌تردید راهبرد اصلی پلیس در ایام نوروز، برقراری نظم و امنیت، آسایش و رفاه حال مسافران و شهروندان و پیشگیری از وقوع جرائم است و از همه همکاران و فرماندهان و معاونان انتظار داریم که به مانند گذشته، با حفظ آمادگی و هوشیاری کامل در ماموریت‌ها، رضایت‌مندی و امنیت و آرامش شهروندان و مسافران نوروزی را رقم بزنند.

سرهنگ سپهوند با تاکید بر تلاش گسترده برای ارائه خدمات صحیح، سریع، آسان و بی‌منت در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم و مسافران نوروزی در خدمات‌دهی کارکنان انتظامی در استان مرکزی گفت: تردیدی نیست که همواره انتظارات، توقعات و مطالبات به حق شهروندان و مسافران نوروزی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی باید به دقت از سوی کارشناسان پلیس مورد تجزیه و تحلیل لازم قرار گرفته و متناسب با توانمندی‌ها، اقدامات لازم برنامه‌ریزی شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف بیش از 142 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آغاز طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در حدود 3 درصد افزایش داشته است.

سپهوند از کاهش 19 درصدی کشته‌شدگان سوانح رانندگی بعد از گذشت 12 روز از اجرای طرح نوروزی پلیس خبر داد و عنوان کرد: 17 نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان باختند و این در حالی است که در این مدت تصادفات جرحی 7 درصد و تصادفات خسارتی 14 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی در استان مرکزی، میزان وقوع سرقت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش‌ها در حوزه سرقت مغازه با 89 درصد، سرقت منزل با 44 درصد، سرقت اتومبیل با 27 درصد و سرقت احشام با 60درصد بوده است.

سپهوند با اشاره به موضوع نزاع در سطح استان مرکزی اضافه کرد: در سطح استان مرکزی، میزان نزاع دسته جمعی 50 درصد و نزاع فردی نیز 17 درصد کاهش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی قرارگاه نوروزی را پل ارتباطی بین مسئولان انتظامی و رده های تخصصی دانست و بیان داشت: برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل مستمر اخبار حوزه تخصصی توسط کارکنان در قرار گاه نوروزی وظیفه‌ای مهم است که همواره باید به منظور نظم بخشیدن به امور و تعیین راهبردها با احساس مسئولیت فراگیر، از سوی آنان با جدیت تمام دنبال شود.

وی افزود: بی‌تردید اگر مجرمان در جامعه احساس ناامنی کنند، جامعه آرامش می‌یابد که این مهم با تدابیر و شیوه هایی که از سوی پلیس با هدف کاستن از جاذبه‌های مجرمانه و عوامل تحریک کننده وقوع جرم انجام می شود، سبب خواهد شد تا همواره از تصمیم نهایی مجرم و پیدایش اندیشه عمل مجرمانه، پیشگیری هدفمند صورت پذیرد.

سپهوند با تقدیر از تلاش های ماموران پلیس استان مرکزی در انجام موفقیت آمیز ماموریت‌های مختلف نوروزی و پاسخگویی مناسب به شهروندان و مسافران نوروزی بیان کرد: از سوی پلیس استان در ایام باقی‌مانده از تعطیلات نوروزی در راستای توسعه خدمات و ارتقاء امنیت و آرامش عمومی در حوزه های انتظامی و عبور و مرور هدفمند و هوشیارانه وسایل نقلیه، برنامه ریزی لازم اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها