بودجه دانشگاه‌های خوزستان در سال 96 کافی نیست

بودجه دانشگاه‌های خوزستان در سال 96 کافی نیست

معاون اداری و مالی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه همچنان با کمبود بودجه مواجه هستیم و تخصیص بودجه نیز حدود 20 تا 30 درصد کمتر از بودجه مصوب است، گفت: بودجه اختصاص‌یافته برای دانشگاه‌های خوزستان که با توجه به شرایط اقلیمی، کمبود امکانات و ... هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند، کافی نیست.

دکتر نیما شهنی کرم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال 95 جمع کل بودجه تملک دارایی‌ها، هزینه و بودجه اختصاصی دانشگاه 301 میلیارد و 602 میلیون ریال بود که از این عدد، رقم هزینه دستگاه‌های مختلف، ‌202 میلیارد و 863 میلیون ریال، بودجه اختصاصی دانشگاه 135 میلیارد و 82 میلیون ریال و سهم بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای نیز 852 میلیارد و 57 میلیون ریال بود.

وی با بیان اینکه در لایحه ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی، بودجه دانشگاه در سال 96 نسبت به سال گذشته 22.6 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: بودجه هزینه‌ای دانشگاه 18.8 درصد، بودجه اختصاصی 11 درصد و بودجه تملک دارایی نیز حدود 34 درصد افزایش خواهد داشت؛ بر اساس ارقام ارائه‌شده اعتبارات پژوهشی دانشگاه بیش از 100 درصد در سال 96 افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون اداری و مالی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: ما نیز مانند اغلب دانشگاه‌ها با مشکل کسری بودجه مواجه هستیم و بودجه تعیین‌شده همواره حدود 20 تا 30 درصد کمتر به دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد و دانشگاه‌ها باید کسری بودجه خود را با درآمدهای اختصاصی جبران کنند.

شهنی کرم‌زاده تصریح کرد: بودجه اختصاص‌یافته، برای دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه‌های خوزستان که با توجه به فصل گرما و هزینه‌های ناشی از آن، کمبود امکانات و ... هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند، کافی نیست؛ امیدوارم در برنامه ششم مسؤولان این مسأله را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها