بوی عیدی در هوای بهاری تهران/فرصت اندکی برای نفس کشیدن باقی است +تصاویر

بوی عیدی در هوای بهاری تهران/فرصت اندکی برای نفس کشیدن باقی است +تصاویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نام بهار با بوی نوروز، شکوفا شدن گلها، آسمانی نیمه ابری، بوی باران، هوای پاک و گشت و گذار عجین شده است و مردم در روزهای ابتدایی این فصل همانند گلهای بهاری نو و تازه می‌شوند.

بهار و همزمان با آن نوروز که از راه می‌رسد مردم تمایل دارند تا به مسافرت عزیمت کنند و آنهایی هم که از مسافرتهای عیدانه جا می‌مانند یا به دید و بازدید اقوام و آشنایان می‌روند و یا در خیابانهای بدون دود و آلودگی تردد می‌کنند.

حال و هوای این روزهای پایتخت نشان می‌دهد که ساکنان این کلانشهر از فرصت به‌دست آمده نهایت بهره‌برداری را می‌کنند و از طبیعت زیبای تهران غافل نیستند.

ساکنان تهران در این روزهای عیدانه در کنار خانواده، به صورت گروهی و یا حتی انفرادی پیاده‌روی را در پارکها و بستانهای شهری فراموش نمی‌کنند؛ البته داشتن چتر در هوای نیمه ابری و بهاری در برخی مواقع الزامی است چرا که رگبارهای بهاری و بارانهای گاه و بی‌گاه خبر نمی‌کند.

در ایام عیدانه 96 و با آغاز فصل بهار پارکهای تهران نیز میزبان بسیاری هموطنان هستند و در این میان حیوانات زیبایی که در این محلها زیست می‌کنند نیز از این هوا و اشتیاق مردم به وجد آمده‌اند و آنها نیز آرزو می‌کنند که ای کاش کیفیت هوا و آسمان همینگونه آبی و بدون دود و آلایندگی باقی بماند.

یک هفته از عید نوروز سپری شده و در روزهایی که گذشت هر کس مشغول فعالیتی شد؛ برخی افراد به کار و تلاش پرداختند؛ بعضی‌ها نیز به گشت و گذار رفتند و عده‌ای نیز زنده یادان این شهر و حوادث سال گذشته را گرامی داشتند.

این روزها مردم از اعماق وجود دعا می‌کنند که ای کاش تهران و کلانشهرها همیشه با همین کیفیت هوا باقی بماند و هوای تنفس به اندازه کافی برای همه انسانها و موجودات ساکن در این کلانشهر وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها