روایتی از زندگی یک قهرمان کیک بوکسینگ؛

از افتخار آفرینی برای ایران تا کباب فروشی در کنار خیابان

اصغر حمدانی از قهرمانان رشته کیک بوکسینگ است که تاکنون مدال‌های زیادی را از بازی‌های کشوری و جهانی در کارنامه خود دارد.وی حالا برای گذران زندگی و تأمین هزینه تمرینات خود مجبور به کباب فروشی در کنار خیابان شده است.

از افتخار آفرینی برای ایران تا کباب فروشی در کنار خیابان

تاکنون افراد زیادی بوده‌اند که با وجود داشتن نام و نشان و موفقیت‌های فراوان تنها به دلیل ضعف مالی از قافله موفقیت‌ها بازمانده‌اند و نتوانسته‌اند مسیر پیشرفت را به خوبی طی کنند.
در این میان شاید اگر حمایت مسئولان انجام می گرفت این افراد می توانستند علاوه بر طی کردن مسیر پیشرفت و تعالی، برای کشور هم فردی موثر و افتخارآفرین باشند. در گوشه‌ای از یکی معابر خیابان امام خمینی (ره) شهر پارس‌آباد در استان اردبیل که مغازه‌های شیک و محصولات رنگارنگ آن همه روزه میزبان خیل جوانان و گروه‌های مختلفی است که برای خرید یا قدم زدن و سرگرمی وارد آن می‌شوند، در مقابل مغازه ای جوان تنومندی که مشغول کباب فروشی است جلب نظر می کند.

با وی هم صحبت شدیم و در کمال تعجب متوجه شدیم قهرمان جهان در رشته کیک بوکسینگ است و برای تأمین مخارج زندگی و تمرینات ورزشی اش به کباب فروشی روی آورده است.
در گپ و گفت دوستانه ای که با اصغر حمدانی داشتیم از سوابق ورزشی خود گفت و از مدال هایی که در این مدت کسب کرده، از مدال های کشوری گرفته تا مدال های جهانی. اصغر حمدانی از سال ۸۲ ورزش را شروع کرده و در سال ۸۵ توانسته در وزن آزاد در رشته کیک بوکسینگ اولین مقام کشوری را کسب کند و این موفقیت در سالهای بعد هم تکرار می شود.
وی از سال ۸۷ تاکنون ۵ بار مقام قهرمانی و نائب قهرمانی مسابقات کشوری و ۸ بار مقام اول استانی را کسب کرده و در سال ۱۳۹۶ با شرکت در رقابتهای جهانی در میان ۶ کشور جهان مقام اول را در وزن آزاد رشته کیک بوکسینگ در کشور هند را کسب کرده است.
در همین سال به مسابقات جهانی که در تفلیس گرجستان برگزار شد اعزام و در میان هشت کشور جهان عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد. کسب رتبه اول مسابقات قهرمانی کشور در سال ۹۵ و موفقیت در چندین تورنمنت ورزشی از دیگر موفقیت‌های ورزشی حمدانی محسوب می شود.



قهرمان جهانی که به دلیل بی مهری مسئولان در حال حاضر شغلی بهتر از کباب فروشی در خیابان عایدش نشده است.
این قهرمان ورزشی در این باره گفت: با عشق به وطن و کشورم برای گذران زندگی حاضر شده‌ام حتی با کباب فروشی در خیابان روی پای خود بایستم تا هم از راه حلال زندگی خود را اداره و هم مخارج تمرین ورزشی را تامین کنم اما باز هم با بی مهری مواجه شده ام.
وی با ناراحتی از روزی می گوید که ماموران بهداشت به کباب فروشی اش در خیابان گیر داده و به خاطر همین پایش به فرمانداری پارس آباد باز شده تا بلکه فرماندار وساطت کرده و شغلی آبرومند برای او دست و پا کند تا از این آلاخون والاخونی نجات پیدا کند.



حمدانی با همه این سختی ها هنوز هم امید به کسب افتخار برای کشور دارد و می گوید: امسال هم با جدیت در حال تمرین بوده و به مسابقات پیش رو کیک بوکسینگ فکر می‌کنم. اگر خوب تمرین کنم و مسئولان حمایت کنند به طور حتم خوش رنگ ترین مدال را خواهم گرفت.
این ورزشکار می افزاید: امیدوارم مسئولان به ما هم توجه کنند و ضمن دلجویی به کمترین خواسته ما که همانا درخواست یک شغل آبرومندانه برای تامین معاش زندگی بوده اهمیت دهند.

منبع: آران مغان

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها