نامه سرگشاده یار دیرین احمدی‌نژاد:

در حلقه خاص زاویه‌دارها محصور شده‌اید / این حلقه محدود اطرافیان شما را تنزل دادند و کلیپ دون شأن برای شما درست می‌کنند

در حلقه خاص زاویه‌دارها محصور شده‌اید / این حلقه محدود اطرافیان شما را تنزل دادند و کلیپ دون شأن برای شما درست می‌کنند

معاون پارلماني رئيس جمهور سابق با صدور نامه سرگشاده‌اي خطاب به محمود احمدي‌نژاد تاکيد کرد: تا زماني که خودتان را در حلقه خاص زاويه‌دارها محصور کرده‌ايد، فرصت‌هاي خدمت از دست خواهد رفت.

حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون رئيس جمهور سابق در نامه‌اي سرگشاده خطاب به احمدي‌نژاد نسبت به برخي رفتارهاي سياسي وي انتقاد و تاکيد کرد: تا زماني که خودتان را در حلقه خاص زاويه‌دارها محصور کرده‌ايد، اين روند ادامه داشته و فرصت‌هاي خدمت از دست خواهد رفت.

مشروح اين نامه به شرح ذيل است:‌

جناب آقاي دکتر احمدي‌نژاد رئيس جمهور محترم سابق

سلام‌ عليکم

با تبريک سال نو و آرزوي سلامتي و توفيقات روزافزون احتراماً با توجه به مسائل اخير، مطالبي را به عنوان برادري خيرخواه به استحضار مي‌رساند.

در اولين جلسه براي همکاري با دولت جنابعالي به عنوان معاون امور مجلس به اين فرمايش مولا اميرالمومنين استفاده نموده و آن را پايه همکاري و همراهي قرار دادم «ثُم ليکنَ آثرهم عندک اقولهم بمرالحق لک»، «پس بايد برگزيده‌ترين همکاران خود در نزد تو آن کس باشد که سخن حق را که به مذاق‌ها تلخ مي‌آيد بيشتر از ديگران به تو بگويد.»

امير سخن اين فراز بلند اصل مديريتي را که عامل بسياري از صلاح‌ها است، اينچنين به پايان مي‌رساند: «و نيز کسي که خداوند از آنچه براي دوستانش نمي‌پسندد کمتر تو را ياري دهد در حالي که چنين کاري در اثر هواي نفس تو وقوع يابد؛ در هر جا و به هر نوعي که باشد.»

اينجانب در دوره حضور در دولت تلاش کردم که به اين اصل با ادبيات نرم عمل نمايم لکن هرچه پيش رفتيم اين نکته آشکارتر گرديد که سخن حق هرچه نرم‌تر هم باشد بر مذاق دولتمردان تلخ مي‌نمايد.

هميشه يک سوال جدي وجود دارد که چرا بسياري از دوستان، همکاران و حاميان اوليه شما کنار رفتند و يا آنها را کنار گذاشتيد که در دولت‌هاي گذشته بي‌سابقه بوده است. جنابعالي در دوره اول خود گفتيد کابينه 74 ميليوني تشکيل مي‌دهيد، اکنون اين کابينه به 3، 4 نفر کاهش يافته است بسياري از اعضاي دولت نهم و دهم با شما قطع رابطه نموده‌اند. چرا؟ آيا تاکنون به اين مسئله مهم انديشيده‌ايد؟

خاطر شريفتان هست که در يکي از جلسات دولت اين موضوع پيش آمد و در مذاکرات دولت ثبت است که گفتم عده‌اي از اعضاي دولت از اول با شما نبودند و به رفتن آنها کسي خرده نمي‌گيرد اما بسياري افراد چنين نبودند؛ امثال آقايان فتاح، لنکراني، صفار هرندي در دولت نهم و آقايان محصولي، بذرپاش، ميرکاظمي و سيدمهدي هاشمي در دولت دهم و الان هم اکثر اعضاي دولت نهم و دهم در کنار شما نيستند.

آن موقع هم اين تذکر برادرانه را گفتيم اکنون نيز مي‌گوييم؛ تا زماني که خودتان را در حلقه خاص زاويه‌دارها محصور کرده‌ايد، اين روند ادامه داشته و فرصت‌هاي خدمت از دست خواهد رفت. براي نمونه، اين قلم، از خدمات دولت نهم و دهم حتي پس از پايان دولت دفاع مي‌کرد اما چه شده است که امروز در نامه سرگشاده رفتار شما را نقد مي‌کنند. البته هيچ موقع از حاشيه‌هاي دولت دفاع نکرده و در صدد اصلاح آن بودم.

پس از دولت دهم، مدتي چنين القا شد که آقاي مهندس مشايي از دفتر شما کنار رفت و عزلت گزيدند و جنابعالي نيز تلويحاً آن را تأييد مي‌کرديد ولي اکنون معلوم شد که آن هم يک تاکتيک بوده است و تحرکات سياسي اخير جنابعالي و ايشان خلاف آن را بر همگان آشکار ساخت.

جنابعالي در آستانه انتخابات رياست جمهوري 96 همان روش شکست‌خورده سال 92 را برگزيده‌ايد و متأسفانه نه به تجربه گذشته اعتنا داريد و نه به خيرخواهي دوستان و دلسوزان.

در سال 92 همه اعضاي دولت را از کانديداتوري حفظ کرديد؛ حتي بعضي که بدون اطلاع شما ثبت‌نام کرده بودند، مثل دکتر رفيعي و دکتر خليليان آنها را وادار به انصراف نموديد به زعم اينکه اگر کانديدايي غير از آقاي مشايي باشد احتمال رد صلاحيت گزينه شما بيشتر خواهد شد و براي اينکه شوراي نگهبان را در تنگنا قرار دهيد اصرار بر اين داشتيد که فقط يک نفر از طرف شما کانديد شود، غافل از آنکه شوراي محترم نگهبان فراتر از مصلحت‌انديشي‌هاي اينچنيني عمل مي‌کند و بر اساس تشخيص صلاحيت‌هاي فردي، سياسي و مديريتي افراد و مُر قانون عمل مي‌نمايد. هرچند بر مذاق عده‌اي خوش نيايد.

در نامه اخير نامه آقاي مشايي به حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي خاتمي رئيس جمهور محترم اسبق اينچنين القا شده بود که رأي مردم به جنابعالي در سال 84 رأي به جريان رقيب اصلاح‌طلبي نبوده بلکه رأي به اصلاحت بيشتر بوده است و در واقع ايشان خاستگاه اصلي رأي شما را تحريف کردند و اين نوعي ناسپاسي به آراي مردم انقلابي و ولايي است؛ آنان که جنابعالي را در ميان چندين کانديداي مطرح به مرحله دوم انتخابات رساندند و فراموش نکرده‌ايم که بيشترين آراي شما در استان قم و اصفهان بوده است که در مرحله دوم به کل کشور گسترش يافت. رواج گفتمان عدالت‌خواهي رهبر معظم انقلاب و رويکرد توجه به اقشار

منبع: آخرین خبر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی ولایی
    0

    اقای احمدی نژاد جنابعالی خورده میگیری ازدولت اقای روحانی دردولت خودت نان ده تومانی شده ۲۰۰تومان بقیه بماند

  • حمید رضا صیفی
    0

    باسلام وتبریک نوروز آزموده را دوباره آزمودن خطا است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها