آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی در استان مرکزی کاهش ۲۹ درصدی داشت

آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی در استان مرکزی کاهش ۲۹ درصدی داشت

سرهنگ یوسف سپهوند پیش از ظهر امروز در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) فرماندهی انتظامی استان برضرورت آمادگی پلیس در استان تاکید کرد و اظهار داشت: هر اندازه که پلیس در سطح جامعه بتواند قدرت عمل خود را در مقابله با جرایم و ناهنجاری‌ها نشان دهد، زمینه برای گسترش ناامنی کاسته شده و فرایند جرم در حیطه کنترلی مطلوب‌تر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دستیابی و پایدار سازی احساس امنیت اجتماعی با توجه به موقعیت و جایگاه مهمی که در برنامه‌ریزی‌ها دارد، نیازمند مقدمات، زمینه‌ها و عواملی است که شایسته است مسئولان انتظامی در استان با تدبیر و نگاه کارشناسانه خود، همواره بر اساس آن تصمیم گیری و اولویت‌بندی کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف اجتماعی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال تصریح کرد: تامین احساس امنیت اجتماعی به منظور مهیا کردن بستر توسعه متوازن و همه جانبه در سال اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال،وظیفه مهمی است که سازمان‌های متولی نظم و امنیت با بهره جستن از سرمایه های اجتماعی باید بستر و زمینه تحقق هر چه بهتر آن را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیمودن مسیر توسعه فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به ویژه در استان مرکزی که به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی کشور مطرح است در سایه همکاری و هماهنگی هدفمند دستگاه‌ها و نهادها تحقق می‌یابد و تردیدی نیست که هم‌راستایی مسئولان در این عرصه، تاثیر بسیاری بر بازخورد عملکردها به همراه دارد.

سرهنگ سپهوند با تاکید بر برنامه ریزی برای پیشگیری از جرایم اولویت‌دار استان از جمله سرقت گفت: منظور از پیشگیری،انجام اقداماتی است که موقعیت و امکان ارتکاب جرم را کاهش می دهد با پیش بینی، شناخت و ارزیابی خطر جرم و انجام اقداماتی برای رفع یا تقلیل آن ، می‌توان خطر وقوع جرم را مدیریت کرد.

وی با اشاره به ضرورت تبدیل نقاط قوت و قابلیت ها به توانمندی‌های موثر و تمرکز بر فرصت‌ها در نظارت های کنترلی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع امنیت که با جان، مال، آبرو و حیثیت مردم و جامعه مرتبط است، انجام امور به صورت دقیق، صحیح، سریع و به موقع، شرط اساسی انجام موفقیت‌آمیز ماموریت هاست که در ایام نوروزی و با توجه به حجم حضور مسافران نوروزی باید بدان توجه ویژه داشت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف 140 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آغاز طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در حدود 39 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد:‌ کاهش 29 درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی، کاهش 6 درصدی تصادفات جرحی و 16 درصدی تصادفات خسارتی، کاهش 44 درصدی سرقت منزل، کاهش 43 درصدی نزاع های جمعی و 19 درصدی نزاع های فردی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از دیگر دستاوردهای پلیس استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی در سطح استان بوده است.

سرهنگ سپهوند جامعه امن را زیر بنای توسعه پایدار و بسترساز ارتقاء منافع ملی دانست و بیان کرد: فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پیروی از منویات مقام معظم رهبری مهمترین هدف و راهبرد خود را در ایجاد و همراهی با مردم در تحقق شکوفایی اقتصاد مقاومتی در بستر تولید و اشتغال قرار داده و در این مسیر از هیچگونه تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف در ارتقاء امنیت انتظامی و ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی افزود: آرامش خاطر شهروندان و مسافران نوروزی در استان لازمه همت و تلاش مضاعف کارکنان انتظامی است و تردیدی نیست که پیشگیری از سرقت ها و کاهش تصادفات در این ایام باید در انجام ماموریت های مختلف پلیسی،سرلوحه اقدامات انتظامی قرار گرفته و همچون گذشته با جدیت و قاطعیت تمام دنبال شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها