پناهنده: امیدوارم شهرداری کاشان در هندبال بماند/ سطح لیگ بالا بود

پناهنده: امیدوارم شهرداری کاشان در هندبال بماند/ سطح لیگ بالا بود

اسماعیل پناهنده درخصوص بیست و نهمین دوره لیگ هندبال و سطح این دوره از مسابقات، اظهار داشت: سطح این دوره از مسابقات لیگ بسیار بالا بود، چرا که بازیکنان اصلی بین باشگاه‌ها پخش شدند و نمی‌توان گفت کدام تیم ضعیف بوده است. ما در این فصل دیدیم که سپاهان دو بار نفت و گاز گچساران، نایب قهرمان لیگ را شکست داد و با شهرداری کاشان مساوی کرد ولی برابر تیم ته جدولی نیروی زمینی شکست خورد و این نشان می‌دهد که تیمی مانند نیرویی زمینی نیز مدعی بوده و همه بازی ها با اختلاف امتیاز بسیار کم و یا تساوی به پایان می‌رسید. 20 بازی در این فصل با تساوی به پایان رسیده که سپاهان بیشترین سهم را از این تساوی‌ها داشته و این نشان می‌دهد که اختلاف زیادی بین سطح تیم‌ها وجود نداشت و حتی تیمی مثل شهرداری ارومیه توانست تیم‌های مدعی را شکست دهد.

وی در ادامه افزود: از لحاظ کیفی بهترین لیگ را در این سال‌ها شاهد بودیم و تعداد تیم‌های حاضر نیز خوب بود و 10 تیم در لیگ حاضر شدند. اگر امتیاز دیدار با مرودشت را به سپاهان داده بودند، تیم ما نایب قهرمانی می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و ما حتی در هفته پایانی نیز شانس نایب قهرمانی داشتیم و اگر نفت و گاز گچساران به تساوی می‌رسید و شهرداری کاشان هم شکست می‌خورد، حتی قهرمان هم می‌توانستیم بشویم. برای سال آینده تلاش می‌کنیم تا تیمی را برای لیگ ببندیم که به قهرمانی فکر کند.

سرپرست تیم هندبال سپاهان یادآور شد: تیم جوانی را به لیگ فرستادیم و به جز حیدری‌راد سایر بازیکنان از جوانان اصفهان بودند و هر کسی که بازی‌های سپاهان را دید گفت مطمئنا همین جوانان 2 سال دیگر قهرمانی لیگ می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ امسال استعدادهای جدیدی را به هندبال ایران اضافه کرد، گفت: خیر به نظر من استعداد جدیدی معرفی نشد و پدیده‌ای در لیگ ندیدم و بازیکنانی که عملکرد خوبی داشتند، یا جوانان ملی‌پوش بودند و یا ملی‌پوشان تیم بزرگسالان و تیم‌ها معمولا روی چند بازیکن ملی‌پوش‌شان هدایت می‌شد.

پناهنده تصریح کرد: تیم‌های باشگاهی باید از پایه سرمایه‌گذاری کنند. برخی از تیم‌ها بازیکن از خارج از شهر خود می‌گیرند و این برای هندبال خوب نیست. مثلا شاکله اصلی تیم مرودشت بازیکنان تهران بود و مانند گچساران از بازیکنان بومی خوشان استفاده نکردند. اگر تیم‌ها از داشته‌های خودشان و جوانان استفاده کنند، مطمئنا در پایان فصل پدیده هم خواهیم داشت ولی زمانی که بازیکن آماده از شهرهای دیگر جذب شود، استعداد جدیدی معرفی نخواهد شد.

وی افزود: شهرداری کاشان هم که قهرمان شد از بازیکنان ملی‌پوش استفاده کرده بود، البته اگر تیمی بخواهد واقعا از پایه از هندبال شروع کند و براساس داشته‌های خود پیش برود بعد از 10سال به قهرمانی خواهد رسید. یک سری از تیم‌ها قهرمانی می‌خواهند و بازیکنان ملی‌پوش را می‌گیرند و اصلا معلوم نیست که سال آینده در لیگ باشند یا خیر. مثل ثامن‌الحجج و منیزیم که آمدند و قهرمان شدند و بعد هم از لیگ رفتند. امیدواریم تیم کاشان هم در لیگ هندبال بماند و به هندبال ایران کمک کند.

پناهنده در پایان نیز به موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال اشاره کرد و گفت: بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی هندبال، مربی خارجی است و خود آقای رحیمی نیز خوب این موضوع را می‌داند. ما بازیکنان لژیونر زیادی در هندبال داریم که سطح بالایی دارند و اگر این بازیکنان دور هم جمع شوند، تیم ملی خوبی هم خواهیم داشت. حضور یک مربی خوب خارجی با دستیاران ایرانی به تیم ملی کمک می‌کند و قطعا رئیس فدراسیون نیز این موضوع را به خوبی می‌داند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها