دانش بومی روستاهای گنبدکاووس برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته می‌شود

دانش بومی روستاهای گنبدکاووس برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته می‌شود

عبدالقدیر کریمی شامگاه شنبه در جشن نوروزگاه شهرستان گنبدکاووس در جوار برج جهانی قابوس اظهار داشت: استقرار صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری روزانه برنامه زنده از این مکان ظرفیت و امکانی را برای مردم و ستاد سفر شهرستان فراهم کرد تا بتوانیم ظرفیت و توانمندی گردشگری و شهرستان را معرفی کنیم.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: شهرستان گنبدکاووس به عنوان دومین شهرستان استان و یکی از تاثیرگذارترین شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره است، که در مناسبات کلی استان سهم به‌سزایی دارد.

وی تصریح کرد: این شهرستان با 370 هزار نفر جمعیت و 196 روستا دارای 2 بخش مرکزی و داشلی برون است.

کریمی ادامه داد: به جز برج جهانی قابوس که تنها ثبت جهانی شمال کشور و سبب افتخار شهرستان است، تامین کننده 50 درصد صادرات استان شهرستان گنبدکاووس است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: همچنین بیشترین تولید گندم در بین شهرهای کشور را گنبدکاووس داراست و استان گلستان نیز نخستین تولیدکننده گندم در کشور بوده که این رتبه توسط این شهرستان کسب شده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم گنبدکاووس در همه صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حضور فعال داشتند و اولویت ما توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که با برنامه‌های اجرا شده توانستیم خروجی تاثیرگذاری را در سال 95 داشته باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به شعار سال "اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال" اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های تاثیرگذار سال 96 با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم به کمک مردم و سرمایه گذاران داخل و خارج استان و حتی کشورهای همسایه در تحقق این شعار استفاده کنیم.

کریمی گفت: در تحقق شعار سال برنامه‌ای با بخشداران و حوزه‌های مرتبط در دستور کار داریم تا با استفاده از ظرفیت و دانش بومی شرایطی ایجاد کنیم تا در هر روستا یک پروژه اقتصاد مقاومتی اجرا شود و تاکید رهبر معظم انقلاب بر شعار سال به ویژه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در این شهرستان عینیت بیشتری پیدا کند.

وی درباره برگزاری انتخابات هم یادآور شد: تنها روز یکشنبه مهلت ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر روستا است و از همه افرادی که آمادگی ثبت نام دارند تقاضا داریم برای حضور فعال و پرشور به بخشداری‌ها و فرمانداری ویژه مراجعه کنند تا در کوتاه‌ترین فرصت و زمان، ثبت نام آنان انجام شود.

کریمی تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و 45 نفر در شوراهای شهر و روستا ثبت‌نام کردند که از این تعداد 46 نفر خانم و 999 نفر آقا هستند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: امیدواریم انتخابات سال 96 با مشارکت حداکثری، قانونمند و سالم و شایسته با حضور هیئت نظارت، هیئت اجرائی و ستاد انتخابات در شهرستان گنبدکاووس برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها