رد پای عربستان در حمله تروریستی لندن

تازه‌ترین جزئیات منتشر شده درباره «خالد مسعود» مهاجم حمله مرگبار تروریستی روز چهارشنبه در لندن، موید آن است که او طی سال‌های 2005 تا 2009 میلادی به مدت 4 سال در عربستان سعودی اقامت داشته و در آنجا زبان انگلیسی تدریس کرده است.

رد پای عربستان در حمله تروریستی لندن

روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی در رابطه با افشای هویت خالد مسعود نوشت: او در سال 2005 میلادی برای آموزش زبان انگلیسی به عربستان سعودی سفر کرد و پس از 4 سال اقامت در این کشور در سال 2009 میلادی به لندن بازگشت که پس ‌از آن به‌عنوان دبیر ارشد تدریس زبان انگلیسی در کالج زبان منطقه لوتن مشغول به کار ‌شد.
این روزنامه افزود: خالد مسعود سپس در سال 2012 میلادی کار آموزش زبان انگلیسی را به‌صورت خصوصی در شهر بیرمنگام دنبال کرد.
گاردین اضافه کرد: خالد مسعود در سپتامبر 2004 با «فرزانه مالک» ساکن منطقه کنت انگلیس ازدواج ‌کرد.
این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه نام اصلی خالد مسعود قبل از گرویدنش به اسلام «آدرین راسل آجائو» بوده است، نوشت:او در منطقه تانبریج واقع در 50 کیلومتری جنوب شرق لندن با دو برادرش زندگی کرده است.
به نوشته گاردین، خالد زمانی نامش را تغییر داد که مادرش ازدواج مجدد کرد.
این روزنامه انگلیسی نوشت: «استورات نایت» یکی از همکلاسی‌های سابق او در دوران دبیرستان گفت از اینکه خبر حمله خالد را شنیده شوکه شده است.
گاردین به نقل از وی نوشت: خالد مسعود فردی فوق‌العاده و دانش‌آموزی تیزهوشی بود. خالد همچنین به ورزش علاقه داشت. »
این روزنامه انگلیسی افزود: هرچند به گفته «استورات نایت»، خالد دوستان زیادی را در دوران دبیرستان داشت اما زمانی که در سن 16 سالگی مدرسه را ترک کرد، ارتباطشان با یکدیگر قطع ‌شد.
این روزنامه افزود: آخرین اخبار منتشرشده همچنین حاکی از آن است که خالد مسعود در سال 2000 میلادی با یک نفر در میخانه‌ای درگیر و با مشت به‌صورت او کوبیده است.
این روزنامه افزود: او که در سال 2000 میلادی مشهور به «آدرین علمز» بوده به مدت 2 سال محکوم‌به حبس گردید. این مساله سبب شد تا خانواده او مطرود و به همین خاطر از محله «نورثیام» واقع در منطقه ساسکس تغییر مکان دهند.
گاردین نوشت: «آدرین بیکر» 51 ساله که 25 سال است در «نورثیام» زندگی می‌کند روز جمعه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس عنوان کرد که خالد فردی شرور و دردسرساز بوده است.
این روزنامه انگلیسی به نقل از وی افزود: زمانی که خبر حمله را شنیدم تعجب کردم. به نظر نمی‌رسید که او فردی مذهبی باشد. او غالبا وقتش را در میخانه می‌گذارند.
گاردین نوشت: «صابر تومی» مدیر هتل «پرستون پارک» در شهر «برایتون» که خالد مسعود شب قبل از حمله روز چهارشنبه را در آنجا سپری کرده بود، روز جمعه در گفت‌وگو با اسکای نیوز بیان داشت: ما درباره او چیزی فکر نمی‌کردیم. خالد مانند سایر میهمانان وارد هتل شده بود. او می‌خندید و جک تعریف می‌کرد.
این روزنامه به نقل از وی افزود: خالد درباره خانواده‌اش سخن می‌گفت که پدرش مریض است و فرزندان خوبی دارد.
گاردین نوشت: پلیس از اتاقی که خالد مسعود در آنجا به سر برده، نمونه‌برداری کرده است تا تصویری از تحرکات او را قبل از حادثه ترسیم کند.
این روزنامه افزود: مأموران پلیس همچنین دو نفر دیگر را شامگاه گذشته و یک نفر را امروز (جمعه) بازداشت کرده‌اند. آن‌ها همچنین نام چهارمین قربانی این حادثه را «لزلی رودز» 75 ساله از جنوب لندن معرفی کردند که براثر آسیب‌دیدگی در جریان حادثه وستمینستر، شامگاه گذشته در بیمارستان جان باخت.
گاردین نوشت: مأموران پلیس همچنین تا عصر جمعه، مشغول انجام تحقیقات از دو واحد مسکونی در بیرمنگام و شرق لندن بوده‌اند. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس تاکنون سه خودرو در جریان تحقیقات پلیس ضبط‌ شده است.
گاردین نوشت: در همین حال «مارک رولی» رئیس یگان مبارزه با تروریسم پلیس لندن گفت: تحقیقات ما درباره انگیزه خالد مسعود در رابطه با حمله چهارشنبه گذشته و حواشی مرتبط با آن ادامه دارد.
این روزنامه به نقل از وی افزود: هرچند نشانی از تهدیدهای بیشتری وجود ندارد اما می‌خواهیم بدانیم آیا او به‌تنهایی دست به چنین اقدامی زده، یا از سوی یک گروه تروریستی الهام گرفته و یا سایرین او را تحریک کرده‌اند.
گاردین نوشت: رولی همچنین بیان داشت که در جریان حادثه مرگبار چهارشنبه گذشته تاکنون 50 نفر از 12 ملیت مختلف آسیب‌دیده اند که وضع 31 تن آن‌ها وخیم گزارش‌شده است.
در جریان حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته فردی با خودرو وارد پیاده‌روی پل وستمینستر، در نزدیکی ساختمان پارلمان در مرکز لندن شد که به دنبال آن سه عابر پیاده کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.
مهاجم که از سوی پلیس لندن «خالد مسعود» معرفی شده، سپس با چاقو به یک افسر پلیس در برابر ساختمان پارلمان حمله کرد و جان او را گرفت و خود نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا درآمد.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز چهارشنبه گذشته در لندن را برعهده گرفته است.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها