پدر شدن در سن بالا، کدام بازیگران سینما؟

چندی پیش اعلام شد جورج کلونی، ستاره 55 ساله هالیوود و همسرش امل علم الدین در انتظار تولد دوقلوهایش شان به سر می برند. به این بهانه کوشیدیم فهرستی را از این پدران مشهور اما پیر تهیه کنیم که در ادامه می آید.

پدر شدن در سن بالا، کدام بازیگران سینما؟

به طور معمول، یک زن فرصت محدودی برای مادر شدن دارد. مهم نیست تا چه حد دیر یا زود بچه دار شوید، به محض شروع یائسگی، احتمال بچه دار شدن تقریبا از بین می رود. اما مردان با چنین محدودیتی مواجه نیستند و هرچقدر هم پیر، از موهبت پدر شدن برخوردار خواهند بود. به گزارش بی بی سی، «در حالی که توانایی یک زن برای تولید مثل پس از سن مشخصی به شدت کاهش می یابد - شاید به همین خاطر بود که در سال 2011 تنها 0.3 درصد زنان بالای 45 سال مادر شدند - مردان تا زمانی که قوای جنسی خود را حفظ کنند، می توانند پدر شوند».


مردان مشهور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شاید حتی بیشترشان در زمره پدران مسن قرار می گیرند. بسیار پیش می آید مردان ثروتمند و مشهور در سنین 50 سالگی، 60 سالگی و حتی 70 سالگی عمرشان پدر شوند. چندی پیش اعلام شد جورج کلونی، ستاره 55 ساله هالیوود و همسرش امل علم الدین در انتظار تولد دوقلوهایش شان به سر می برند. به این بهانه کوشیدیم فهرستی را از این پدران مشهور اما پیر تهیه کنیم که در ادامه می آید.

جورج لوکاس
در 12 آگوست 2013 (21 مرداد 1392) اعلام شد جورج لوکاس و ملودی هابسون، همسرش صاحب دختری شده اند که اورست نامیده شد! دختر لوکاس از طریق مادر میانجی (زنی که رحم خود را طی دوره بارداری در اختیار تخمک بارور شده زوج دیگری قرار می دهد) به دنیا آمد و نخستین فرزند بیولوژیک (در مقابل کودکی که به فرزندی پذیرفته می شود) لوکاس محسوب می شود. جورج لوکاس از ازدواج قبلی خود سه فرزند دارد که همگی را در واقع به سرپرستی پذیرفته است.
چهره های مشهوری که پس از 50 سالگی پدر شدند (1)

جورج والتون لوکاس جونیور، کارگردان و تهیه کننده سرشناس آمریکایی در 14 ماه مه 1944 (24 اردیبهشت 1323) در مودستای کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش یک مغازه فروش لوازم التحریر داشت. لوکاس دارای ریشه های نزدیک آلمانی، سوئیسی، انگلیسی، اسکاتلندی و ریشه های دورتر هلندی و فرانسوی است. او سازنده مجموعه فیلم های «جنگ ستارگان» و خالق آثار پرفروش دیگری مانند مجموعه ایندیانا جونز است که ثروتی افسانه ای نصیبش کردند. لوکاس در کنار استیون اسپیلبرگ، فرانسیس فورد کوپولا و مارتین اسکورسیزی، چهار فیلم ساز عصر مدرن هالیوود محسوب می شود که از اواخر دهه 1960 آغاز شد و طی دهه 1970 به شکوفایی رسید. لوکاس نقش بسیار پررنگ و غیر قابل انکاری در پیشرفت جلوه های ویژه سینمایی و تکنولوژی های تصویری داشته است.

استیو مارتین
در دسامبر سال 2012 اعلام شد استیو مارتین، بازیگر و کمدین سرشناس آمریکایی بالاخره در سن 67 سالگی پدر شده است. مارتین و همسرش آن استرینگ فیلد که آن زمان 41 سال سن داشت، صاحب دختری شدند که تا حالا هیچ جزئیات و خبری درباره او به سطح رسانه ها راه نیافته است.
چهره های مشهوری که پس از 50 سالگی پدر شدند (1)

استیفن گلن مارتین بازیگر و کمدین آمریکایی متولد 14 آگوست 1945 (23 مرداد 1324) در واکوی تکزاس است. پدرش یک دلال خانه و همزمان بازیگری آماتور بود. مارتین دو بار ازدواج کرده است. بار اول در سال 1986 با ویکتوریا تننت، بازیگر انگلیسی که ازدواج شان در سال 1994 پایان یافت و بار دوم در سال 2007 با آن استرینگ فیلد، روزنامه نگار و نویسنده سابق مجله مشهور نیویورکر. این زوج دارای یک دخترند.
رابرت دونیرو
دونیرو و همسرش گریس هایتاور در سال 2011 صاحب فرزندی شدند، زمانی که ستاره فیلم «گاو خشمگین» 68 سال سن داشت و همسرش 56 ساله بود. دختر کوچک دونیرو و همسرش از طریق یک مادر میانجی به دنیا آمد و به برادر تنی اش الیوت که آن هنگام 15 ساله بود ملحق شد. دنیرو چهار فرزند دیگر نیز دارد: درنای 46 ساله و رافائل 41 ساله از همسر اولش دایان ابوت و جولین و آرون، دوقلوهای 22 ساله اش از همسر دوم خود توکی اسمیت که آنها هم از طریق مادر میانجی به دنیا آمدند.
چهره های مشهوری که پس از 50 سالگی پدر شدند (1)

رابرت آنتونی دونیرو، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی متولد 17 آگوست 1943 (26 مرداد 1322) در منهتن نیویورک است. پدرش ایتالیایی-ایرلندی بود و مادرش آلمانی تبار و دارای ریشه های فرانسوی، انگلیسی و هلندی و هر دو نقاش. دونیرو در کنار آل پاچینو از افسانه های زنده هالیوود محسوب می شود. او جایگاهی خاص در پانتئون بازیگران سینما دارد. دنیرو در سال 1976 با دایان ابوت ازدواج کرد که حاصل آن پسرش رافائل بود. درنا دختر ابوت از ازدواج قبلی اش بود که توسط دونیرو به فرزندی پذیرفته شد و نام خانوادگی پدرخوانده اش را برگزید. همسر فعلی دونیرو که از سال 1997 با وی زندگی می کند گریس هایتاور است که مادر دو فرزند کوچک تر دونیروست. تمام همسران رابرت دونیرو آمریکایی آفریقایی تبار (سیاه پوست) بوده اند.
چارلی چاپلین؛ بزرگ ترین بازیگر تاریخ سینما 12 فرزند داشت که جوان ترین آنها، کریستوفر جیمز، در سال 1962 زمانی که چاپلین 73 سال سن داشت به دنیا آمد. کریستوفر در زمان مرگ پدر نامدارش در سن 88 سالگی، 15 ساله بود.

سر چارلز اسپنسر چاپلین
بزرگ ترین اسطوره تاریخ سینمای جهان در 16 آوریل 1889 (27 فروردین 1268) در منطقه ای فقیرنشین در جنوب لندن به دنیا آمد. او و سیدنی برادرش همچون مادرشان از کودکی وارد حرفه بازیگر تئاتر و هنرنمایی در سیرک شدند. چارلی در سال 1914 و در حالی که منطقه هالیوود در حومه آن زمان لس آنجلس به خاطر خلوت بودن و شرایط جغرافیایی اش تبدیل به مکان مورد علاقه کارگردان ها و سینماگران شده بود، به جرگه آنان پیوست و به لطف نبوغش به سرعت به چهره ای شاخص و سرشناس در هالیوود نوپای آن زمان تبدیل شد. چارلی چهار بار ازدواج کرد که حاصل آنها 11 فرزند بود. دیرپاترین ازدواجش با اونا اونیل بود که 34 سال، تا زمان مرگش در سال 1977 به درازا انجامید. سه همسر نخست وی میلدرد هریس، لیتا گری و پولت گودار بودند.
چهره های مشهوری که پس از 50 سالگی پدر شدند (1)

نیک نولتی؛ این بازیگر شناخته شده هالیوود دیگر چهره مشهوری است که در سن 66 سالگی برای دومین بار پدر شد. دومین فرزند نولتی دختری است با نام سوفی که از همسر دومش کلایتی لین است. نولتی از همسر نخستش، دارای پسری است به نام براولی که در سال 1986 به دنیا آمد.
نیکلاس کینگ نولتی بازیگر آمریکایی متولد 8 فوریه 1941 (19 بهمن 1319) در اوماهای نبراسکا از والدینی مزرعه دار است. او دارای ریشه های آلمانی، انگلیسی، اسکاتلندی-ایرلندی و سوئیسی است. پدربزرگش مخترع سرشناسی بود و از فعالان ابتدایی صنعت هوانوردی.

منبع: نی نی بان

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها