دردسرهای خانم گزارشگر / چرا ماموریت جهانگیر تمدید شد؟

دردسرهای خانم گزارشگر / چرا ماموریت جهانگیر تمدید شد؟

عاصمه جهانگیر قرار است یک سال دیگر گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره ایران باشد. گزارشگری که گزارش اخیر او از وضعیت حقوق بشر در کشورمان چنان یکسویه بود که بسیاری از دولتهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را واداشت تا درباره تمدید ماموریت او برای یک سال دیگر سکوت کنند.

در واکنش به گزارش خانم گزارشگر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که براساس آن ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران برای یکسال دیگر تمدید شد را به شدت محکوم و آن را نشانه ای آشکار از سیاسی کاری و سوء استفاده تعداد محدودی از کشورها از ساز و کارهای حقوق بشری ملل متحد دانست.

کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم در واکنش به تمدید یکساله ماموریت گزارشگر ویژه اظهار داشت: قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه از سوی شورای حقوق بشر با واقعیت های حقوق بشری در ایران سازگاری ندارد و اقدامی کاملا سیاسی است.

پیش از این تهران تاکید کرده بود که گزارش های حقوق بشری عاصمه جهانگیر درست مانند گزارشهای احمد شهید، گزارشگر پیشین شورای حقوق بشر، برخاسته از گزارش های ناصحیح گروه های تروریستی و معاندانی است که سالهاست برای تخریب وجه حقوق بشری کشورمان تلاش می کنند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها