بیش از ۴ هزار نفر در کمپ‌های هلال احمر استان همدان اسکان یافتند

بیش از ۴ هزار نفر در کمپ‌های هلال احمر استان همدان اسکان یافتند

بهروز کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به فعالیت پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان در ایام اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت جاده‌ای اظهار داشت: عملیات امداد و نجات هلال احمر در قالب طرح نوروزی از 25 اسفندماه جاری آغاز شده و تا امروز نیروهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در 52 حادثه برای نجات جان 40 نفر از مصدومان و آسیب‌دیدگان حضور یافتند.

وی با اشاره به انجام 29 عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای افزود: تیم هلال احمر استان همدان به 39 مصدوم سوانح رانندگی امدادرسانی کردند که هفت نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و 32 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: امدادرسانی به مصدومان سوانح جاده‌ای 91 درصد از عملیات‌های هلال احمر استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: این امدادرسانی‌ها شامل 21 مورد واژگونی خودرو با 26 مصدوم، پنج مورد تصادف با هفت مصدوم و یک مورد سیلاب، یک مورد عملیات کوهستان و یک مورد برف و کولاک بوده است.

کارخانه اظهار داشت: برای انجام عملیات امداد و نجات آسیب‌دیدگان طرح نوروزی تاکنون 218 نفر روز نیروی عملیاتی به کار گرفته شده و 44 دستگاه آمبولانس و و دو خودرو نجات و چهار مورد اعزام امداد هوایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی تا امروز سه هزار و 984 نفر مسافر در چادرها و 117 نفر پایگاه‌های سلامت و ایمنی هلال احمر استان مراجعه و اسکان داده شدند و خدمات حضوری دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: 14 پایگاه ثابت و سیار، یک پایگاه امداد هوایی در استان همدان و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در دشت میشان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و 160 نفر روز نجاتگر آماده امدادرسانی به مسافران نورزی هستند، عنوان کرد: 15 دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان همدان مستقر هستند و همچنین 15 دستگاه آمبولانس دیگر نیز به صورت پشتیبان فعال دارند.

کارخانه با اشاره وجود 9 دستگاه خودرو نجات در طرح نوروزی 96 بیان کرد: در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اسدآباد، فامنین، رزن و همدان یک پزشک برای ارائه خدمات به مسافران مستقر شده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها