۳ هزار زائر اصفهانی سال ۹۶ را در مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز کردند

۳ هزار زائر اصفهانی سال ۹۶ را در مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز کردند

عباس محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال ویژه زائران اصفهانی در اردوگاه شهید عرب واقع در مناطق عملیاتی جنوب کشور اظهار داشت: حدود 3 هزار زائر از سراسر استان اصفهان، سال 1396 را در مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز کردند.

وی افزود: اردوگاه شهید عرب یکی از مقرهای زمان جنگ است که گردان‌های لشکر امام حسین(ع) اصفهان در آن مستقر بودند که زائران اصفهانی به صورت متمرکز در مراسم ویژه لحظه تحویل سال شرکت کردند که مداح اهل‌بیت(ع) سیدرضا نریمانی و برادر احمدیان به مداحی و روایتگری در این مراسم پرداختند.

مسئول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان کرد: از 27 اسفند سال گذشته تا 3 فرورودین امسال حدود 5 هزار زائر از استان اصفهان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان تعطیلات عید نوروز به 30 هزار نفر برسد.

وی با اشاره به استقبال خیلی خوب مردم از اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی است که مردم از فضای معنوی این اردوها استفاده کرده و سفرهای نوروزی خود را به یاد و خاطره شهدا متبرک سازند.

محمدی با بیان اینکه کاروان‌های زیارتی به مدت 4 روز به این اردوها اعزام می‌شوند، گفت: هزینه اعزام زائران حدود 120 هزار تومان است که مقداری از این میزان را، سپاه به عنوان یارانه برای زائران در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: 4 اردوگاه شامل اردوگاه شهید مسعودیان و شهید کاظمی اهواز و 2 اردوگاه دیگر در خرمشهر پذیرای زائران استان اصفهان هستند.

مسئول مرکز اردویی و گردشگری سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در طول سفر برای زائران بیان کرد: برگزاری دعای ندبه در اردوگاه شهید باکری و پخش سراسری در تلویزیون، برگزاری و اجرای رزمایش آزادسازی خرمشهر برای همه زائران، پاسخگویی به مسائل شرعی توسط روحانیون، روایتگری و مداحی در شلمچه به صورت روزانه و متمرکز از جمله برنامه‌هایی است که برای زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها