بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن رودخانه‌ها

بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن رودخانه‌ها

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ سازمان هواشناسی کشور با تداوم فعالیت سامانه بارشی، در نخستین اخطاریه خود در سال 96 نسبت به وقوع لغزندگی جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه‌ها هشدار داد؛ متن اخطاریه به شرح ذیل است:

پنجشنبه 1396/01/03

بارش برف و لغزندگی جاده: استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، نواحی کوهستانی مرکزی، زنجان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان، خراسان شمالی و نیمه جنوبی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز در شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان و جاده های کوهستانی گیلان و مازندران.

وقوع طوفان تندری (وزش باد شدید، تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها): استان ایلام، شمال و شرق خوزستان.

جمعه 1396/01/04:
بارش برف و لغزندگی جاده: کردستان، همدان، نواحی کوهستانی استان مرکزی، ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی، مناطق شمالی خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان؛ بارش برف در نواحی کوهستانی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، دامنه‌های البرز در مازندران و تهران.

وقوع طوفان تندری (بارش باران همراه با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها و رودخانه‌ها): هرمزگان، فارس ، بوشهر، جنوب و غرب کرمان و ایلام.

لازم به ذکر است امروز نیمه غربی خلیج فارس و طی روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و توصیه می‌شود تردد شناورهای سبک با احتیاط انجام شود.

پیش بینی می‌شود بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال‌غرب، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی شود؛ با توجه به پیش‌بینی مخاطرات جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات لازم انجام شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها