۳۲ هزار و ۷۰۰ کیلو مواد غذایی فاسد در همدان معدوم شد

۳۲ هزار و ۷۰۰ کیلو مواد غذایی فاسد در همدان معدوم شد

مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا دیروز 27 هزار و 550 مورد بازدید و سرکشی به هتل‌ها، سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها، مراکز اقامتی و عرضه مواد غذائی استان انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان سرکشی‌ها و بازدیدها از مراکز عرضه مواد غذائی نسبت به سال گذشته افزود: امسال بازدید و سرکشی از مراکز عرضه قلیان نیز در دستورکار معاونت بهداشت استان قرار گرفته است.

مسئول ناظر بهداشت استان همدانبیان کرد: با آغاز طرح بازرسی‌های نوروزی تاکنون 89 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان انجام شده تا با تدابیر اتخاذ شده از فروش و عرضه هر گونه قلیان جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: بررسی کیفیت آب آشامیدنی استان به ویژه در روستاها نیز از دیگر طرح‌های معاونت بهداشت استان در ایام نوروز است چرا که با بارش باران ممکن است سطح کلر استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب‌ها کاهش یافته و سبب بروز بیماری شود.

خدابخشی با بیان اینکه تاکنون هزار و 492 مورد بازرسی و سرکشی از سامانه‌های آب رسانی استان انجام شده است تصریح کرد: 18 هزار و 450 مورد کلر سنجی نیز از مخازن آب، استخرهای شنا و غیره انجام شده است.

وی درباره میزان بازدیدها از مراکز عرضه مواد غذایی نیز اظهار داشت: هنگام بازرسی از این مراکز 490 مرکز متخلف شناسائی شده که با ارسال پرونده آنها به مراکز قضائی، 79 مرکزعرضه مواد غذائی تعطیل شد.

مسئول ناظ ربهداشت استان همدان گفت: 32 هزار و 700 کیلو مواد غذایی فاسد نیز در بازرسی‌های معاونت بهداشت استان کشف و معدوم شد.

وی با معرفی سامانه 190 کشوری تصریح کرد: هموطنان عزیز می‌توانند در ارتباط با این سامانه تخلف‌های دیده شده را گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن به شکایت آنها رسیدگی شود.

مسئول ناظر بهداشت استان همدان ابراز کرد: با آغاز طرح نوروزی در همدان 176 مورد تماس با این سامانه حاصل شده است و 4 هزار تراکت تبلیغاتی نیز برای معرفی این سامانه به مردم در مراکز عرضه مواد عذائی، اقامتگاه‌های بین راهی، رستوران ها، سفره خانه و غیره توزیع شده است.

وی تصریح کرد: سلامت مسافران برای ما در اولویت قرار دارد به همین دلیل نیز ما روزانه از مراکز عرضه مواد عذائی، رستوران ها، هتل‌ها، مراکز بین راهی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در جاده‌های استان، اتوبان ساوه، راه‌های خروجی استان در شهرستان‌های اسدآباد، ملایر، نهاوند، تویسرکان، رزن و اسد آباد سرکشی می‌کنیم.

خدابخشی عنوان کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی 18 تیم دو نفره از ساعت 8 صبح تا ساعت 20 وظیفه سرکشی به مراکز عرضه مواد غذایی را دارند.

وی با اشاره به اینکه 80 نفر نیز به صورت ستادی پیگیر برنامه‌ها در سطح استان هستند، اظهار داشت: در شهرستانهای ملایر و همدان نیز تیم‌های بازرسی شبانه از ساعت 20 تا 24 از مرکز عرضه مواد غذایی و رستوان‌ها بازدید و سرکشی می‌کنند.

مسئول ناظر بهداشت استان همدان با بیان اینکه استان همدان توانست سال گذشته رتبه سوم کشوری را در بخش بازرسی به دست آورد، افزود: در مجموع از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون 35 هزار نفر ساعت کار بازرسی از مراکز عرضه مواد عذائی استان را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها