تلفات حوادث رانندگی در استان مرکزی ۳۲ درصد کاهش یافت

تلفات حوادث رانندگی در استان مرکزی ۳۲ درصد کاهش یافت

سردار کیومرث عزیزی صبح امروز در بازدید از قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تقدیر از زحمات کارکنان این فرماندهی اظهار داشت: از تمام تلاش و زحماتی که کارکنان فرماندهی انتظامی در این ایام کشیده‌اند کمال سپاس و تشکر را دارم اما باید توجه کرد که یکی از مهمترین موارد مورد دقت باید تجزیه و تحلیل و رصد وضعیت موجود است.

وی افزود: باید با تجزیه و تحلیل جرایم به‌ویژه در حوزه سرقت با اقداماتی پیشگیرانه و از سویی سلبی از بروز چنین مواردی جلوگیری کنیم.

عزیزی بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را مورد تاکید قرار می‌دهند بدان معنا است که ما باید به صورت همزمان به سمت تقویت و به‌کارگیری دستگاه‌های اجتماعی مرتبط با این مقوله رفت.

وی افزود: بنابراین باید با در اختیار گرفتن ابتکار عمل، نسبت به شناخت جامعه، آسیب‌های پیش رو از افزایش جرم جلوگیری کرده و بهداشت جامعه را ایجاد کرد و درکنار برخورد قفاطعانه با تخلفات به سمت پیشگیری از وقوع جرایم حرکت کنیم.

عزیزی اضافه کرد: برای مقابله با افزایش جرایم و رفع آسیب‌های اجتماعی, موضوع پیشگیری به عنوان وسیله موثر مطرح می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان مرکزی در پوشش اخبار نیروی انتظامی به نقش موثر رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای جدی و اساسی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم که مبنایی علمی و عملی دارد ارتقا و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی به هنگام است.

وی ادامه داد: در زمینه ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی نخستین و مهمترین موضوع مورد توجه این بخش است بنابراین ما هر چه نسبت به استفاده از رسانه به مفهوم عام و مطبوعات و خبرگزاری‌ها به ویژه در فضای مجازی که امروز میدان بزرگی دارند و حتی رسانه‌های دیداری و شنیداری تمرکز کنیم و استفاده از رسانه را تسهیل کنیم در پیشرفت اهداف خود توفیق بیشتری داریم.

کشته شدن 13 نفر در سوانح رانندگی استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اخرین آمار سوانح رانندگی در استان مرکزی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا به امروز گفت: در این ایام 13 نفر در سوانح رانندگی در استان مرکزی کشته شده است که البته در مقایسه با سال قبل که در همین ایام و مدت 19 نفر کشته شده است شاهد کاهش 32 درصدی آمار هستیم هر چند تلاش ما این است که هیچ هم میهنی و فردی براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست ندهد.

وی افزود: در این ایام شاهد کاهش 7 درصدی سوانح جرحی، کاهش 18 درصدی سوانح خسارتی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی بوده‌ایم.

عزیزی تصریح کرد: در بخش نزاع‌ها نیز با تلاش روزافزون همکارانمان و همکاری مردم، شاهد کاهش 23درصدی نزاع‌های دسته فردی و کاهش 20درصدی نزاع‌های دسته جمعی در سطح استان مرکزی بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به موضوع سرقت در استان مرکزی گفت: در بحث سرقت‌ها در مجموع شاهد کاهش 2 درصدی و در بخش کشفیات سرقت‌ها شاهد رشد 122 درصدی بوده‌ایم.

وی افزود: این در حالی است که سرقت منزل 47 درصد، سرقت مغازه 100 درصد، سرقت احشام 33 درصد، سرقت اتومبیل 25 درصد، سرقت موتور 20 درصد، کیف‌قاپی 33 درصد، جیب‌بری 83 درصد کاهش یافته است.

عزیزی بیان کرد: این در حالی بوده که سرقت اماکن و سرقت داخل خودرو شاهد افزایش بودهایم که می‌طلبد با برنامه‌ریزی و افزایش سطح هوشمندی و اجرای برنامه های پلیسی نسبت به این دو موضوع همت گماشته شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها