بیش از ۳۵ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان لرستان بهره‌مند شدند

بیش از ۳۵ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان لرستان بهره‌مند شدند

صارم رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در استان اظهار داشت: هفدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 25 اسفندماه 95 آغاز شده و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد که در این طرح به مسافران نوروزی خدماتی از قبیل آگاه‌سازی مسافران نسبت به سوانح رانندگی، اندازه‌گیری فشارخون و تست قند خون، توزیع بروشور و محصولات فرهنگی ارائه می‌دهد.

وی به استقرار 15 پست ثابت جمعیت هلال‌احمر لرستان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: از ابتدای این طرح تا سوم فروردین‌ماه به 35 هزار و 463 نفر خدمت‌رسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به مشارکت 685 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، عنوان کرد: در این ایام طرح سحاب توسط اعضای هلال‌احمر استان نیز اجرایی می‌شود به‌نحوی‌که در این طرح، اعضا در پست‌های سیار در پارک‌ها و معابر پر گردشگر حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات کمک‌های اولیه ارائه دهند.

وی در رابطه با طرح امداد و نجات نوروزی در استان لرستان نیز بیان کرد: در این طرح دو هزار و 600 نفر روز امدادگر و پرسنل با حضور در 26 پایگاه ثابت، سیار و موقت با بهره‌مندی از 50 دستگاه آمبولانس، خودروی ست نجات و یک فروند بالگرد به آسیب دیدگان امدادرسانی می‌کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: تمام خدمات ارائه‌ شده جمعیت هلال‌احمر استان در ایام نوروز به مسافران و گردشگران به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: امسال کمپین بزرگ نه به تصادفات جاده‌ای در سطح پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ایجاد شد که در این کمپین مسافران از نظر اخلاقی ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان تصریح کرد: از آغاز طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان تاکنون معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار لرستان، ائمه جمعه شهرهای استان، فرمانداران شهرهای استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان بازدید به عمل‌آورده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها