۱۰ هکتار از اراضی حریم بستر رودخانه‌های استان خراسان جنوبی آزادسازی شد

۱۰ هکتار از اراضی حریم بستر رودخانه‌های استان خراسان جنوبی آزادسازی شد

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با پیگیری گروه گشت و بازرسی این شرکت و پس از شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در حریم و بستر رودخانه‌های استان با طی مراحل فنی و حقوقی در اجرای مقررات قانون توزیع عادلانه آب و در راستای حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و نیز با اخذ حکم قضایی، این رفع تصرف‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 49 مورد تخلف با مساحتی بالغ بر 10 هکتار مترمربع از رودخانه‌های استان در سال 95 رفع تصرف و آزادسازی شده است، افزود: 14 پرونده از تصرفات رودخانه های استان به دلیل برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها با جریمه مواجه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رودخانه‌ها به عنوان شریان‌ها و رگ‌های طبیعی نقش مهمی در شرایط محیط زیست و اکوسیستم طبیعی هر منطقه دارند گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های چند دهه گذشته شاهد تغییر کاربری اراضی حاشیه رودخانه‌ها و ساخت وسازهای غیرمجاز و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: روند برخورد قانونی و جدی با متخلفانی که به بستر و حریم رودخانه‌های استان تجاوز کرده باشند،همچنان ادامه خواهد داشت و با همکاری و نظارت دادستانی با متخلفان برخورد قانونی به عمل می‌آید.

امامی با اشاره به تعامل و همکاری خوب مسئولان شهرستان‌های استان از جمله فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی و اکیپ گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تلاش آنان در رفع تصرف از اراضی مذکور در راستای حفظ و صیانت از منابع آبی و حفظ بیت‌المال را قابل تقدیر دانست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها