آخرین اخبار از تصادفات جاده ای

۲۶ اسفند پرحادثه‌ترین روز دور رفت سفرهای نوروزی اعلام شد

جانشین پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه روز ۲۹ اسفند پرفرازترین روز دور رفت سفرها بود، گفت: روز ۲۶ اسفند متاسفانه با ۴۱۴ فقره تصادف و ۲۹ نفر فوتی و ۳۸۵ نفر مصدوم پرحادثه ترین روز بود. 

۲۶ اسفند پرحادثه‌ترین روز دور رفت سفرهای نوروزی اعلام شد

سردار موسی امیری در بازدید از پاسگاه پلیس راه پیامبر اعظم (ص) در شهرستان «بستان آباد» آذربایجان شرقی افزود: برابر بررسی‌های انجام شده، دو روز اول تعطیلات نوروز ۹۶، پرترددترین و پرحجم‌ترین روزها در سفرهای نوروزی در کشور بود.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر خوب فرمانده انتظامی استان، ماموران پلیس راهور و پلیس راه با برنامه ریزی ویژه و با همکاری سازمان‌های امدادی، وضعیت جاده‌ها در این ایام را به‌خوبی مدیریت کرده‌اند و در مجموع وضعیت تصادفات استان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

سردار امیری افزود: بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی از مهمترین علل تصادفات در چند روز گذشته در سطح کشور گزارش شده است که استان آذربایجان شرقی نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات منجر به جرح و فوت مربوط به خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است، گفت: شرایط خاص جاده‌های استان و کوهستانی بودن آن بیانگر این است که زمستان در این استان هنوز تمام نشده و مردم و رانندگان باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

جانشین پلیس راهور ناجا افزود: شعار امسال «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» است و رانندگان باید طول سفر را جزء سفر خود بدانند و با آرامش رانندگی کنند تا بتوانند سفر امنی داشته باشند و با نشاط و تفریح برای آغاز یک سال جدید آماده شوند و توصیه می‌کنیم ضمن استفاده از طبیعت در طول مسیر و برنامه‌ریزی، از عجله و شتاب در رانندگی به شدت پرهیز و زمان بیشتری را مد نظر قرار دهند.

هفت کشته بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک خودروی مینی‌بوس ون

در همین حال، سرهنگ کاظم دهقانی، فرمانده انتظامی شهرستان مرند، از برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه خودروی مینی بوس ون در محور مرند- خوی با هفت کشته و شش مصدوم خبر داد.

وی افزود: با دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور«مرند - خوی»، تیمی متشکل از ماموران کلانتری ۱۵ کشکسرای و پلیس راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

دهقانی ادامه داد: با حضور ماموران مشخص شد در این سانحه یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه خودرو مینی‌بوس ون برخورد کرده است که در اثر آن هفت نفر از مسافران ون در دم فوت کردند و شش نفر دیگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی در ادامه گفت: کارشناسان پلیس راه علت اصلی این حادثه را بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کردند.

برخورد مرگبار پژو با عابران پیاده، سه کشته برجای گذاشت

در خبری دیگر، اعلام شد که تصادف شب گذشته سواری پژو پارس با عابران پیاده در جاده «شاهرود - دامغان» مرگ سه نفر را در پی داشت.

سرهنگ حسن خسروجردی - رئیس پلیس راه استان سمنان، افزود: ساعت ۲۲:۲۷ دوم فروردین وقوع یک فقره سانحه رانندگی در جاده «شاهرود - دامغان» به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که بلافاصله ماموران به محل حادثه در کیلومتر ۳۰ این جاده اعزام شدند.

خسروجردی افزود: با حضور ماموران در محل، مشخص شد یک دستگاه سواری پژو پارس با دو عابر پیاده در حاشیه جاده برخورد کرده که پس از تصادف واژگون شد.

وی با اعلام مرگ در دم هر دو عابر پیاده که از اهالی روستای حاشیه جاده بودند، تصریح کرد: راننده پژو نیز پس از واژگونی جان خود را از دست داد.

به گفته خسروجردی چهار سرنشین دیگر سواری نیز که مصدوم شده بودند توسط ماموران امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی گفت: با بررسی دقیق صحنه تصادف توسط کارشناسان پلیس راه، راننده پژو به علت بی‌توجهی به جلو و عابران پیاده به دلیل رعایت نکردن جوانب ایمنی هر کدام ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها