قطعاً بر اساس تصمیمات شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان حرکت می کنم

قطعاً بر اساس تصمیمات شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان حرکت می کنم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً در غالب تصمیمات شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان حرکت می کنم و انتخابات نیز برای همه ما فرصتی است تا از آن استفاده کنیم و دیدگاه و برنامه های خود را مطرح و عملی سازیم.

به گزارش ایسنا، داریوش قنبری، نماینده سابق مردم ایلام در مجلس هشتم شورای اسلامی ظهر امروز پس از ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قطعاً در غالب تصمیمات شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان حرکت می کنم، اظهار کرد: انتخابات برای همه ما فرصتی است تا از آن استفاده کنیم و دیدگاه و برنامه های خود را مطرح و عملی سازیم.

وی با اشاره به تفاوت فضای کاری مجلس با شوراها، اظهار کرد: بُعد کاری شورای شهر با مجلس متفاوت است. من در دوره نهم و دهم مجلس به دلیل رد صلاحیت شدنم، نتوانستم حضور پیدا کنم اما انگیزه ام از ثبت نام برای انتخابات شوراها این است که اداره شهر تهران می تواند بر کل کشور تاثیر گذار باشد و از آنجا که این شهر مشکلات فراوانی دارد که از جمله آن محدوده فضایی کوچکی جمعیت فراوانی زندگی می کنند و مدیریت شهری هم به آن توجهی نداشته است که باید فکری برای آن کرد چرا که تهران ظرفیت جمعیتی بیش از این ندارد.

وی ادامه داد: یکی از راه ها برای جلوگیری از افزایش جمعیت این است که فروش تراکم برای کسب درآمد در شهرداری را کنار گذاشت و فکر دیگری برای درآمدزایی شهرداری کرد.

قنبری با بیان اینکه شهردار فعلی بیش از این که به دنبال حل مشکلات شهری باشد با نگاه سیاسی عمل کرده است، گفت: شهردار تهران بر صندلی شهرداری، آرام و قراری ندارد و به دنبال فتح ساختمان پاستور است و ما با سیاسی کاری کاملاً مخالفیم هرچند وجود جریان های سیاسی کارآمد در اداره شهر را نادرست نمی دانیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه رد صلاحیتش در دو دوره گذشته مجلس به دلیل عملکرد سلیقه ای ناظران بوده است، اظهار کرد: امیدوارم با توجهی که نمایندگان مجلس به قانون دارند، مشکلی در تایید صلاحیت ها پیش نیاید و ما در مسیری حرکت کنیم که مسائل جناحی دلیلی بر رد صلاحیت کاندیداها نباشد.

وی افزود: یکی از ارکان دموکراسی، وجود رقابت در انتخابات است و گرنه اینکه فقط یک جریان خاص در انتخابات وجود داشته باشد و مردم هم فقط بتوانند به همان ها رای دهند از دموکراسی فاصله دارد.

قنبری با اشاره به وجود بحران هویت در شورای فعلی شهر تهران، گفت: به نظرم نوعی بحران هویت در شورای شهر تهران به وجود آمده است که به خاطر برخی اختلافات داخلی در آن، مدیریت مناسب و نظارت مطلوبی بر شهر وجود نداشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم تجربه انتخابات گذشته شورای شهر تهران برای اصلاح طلبان تجربه مفیدی باشد تا دیگر شاهد آن نباشیم که عده‌ای با لیست اصلاحات وارد شورا شوند و سپس تمام اصول کار تشکیلاتی را نادیده گیرند و راه دیگری را طی کنند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها