۱۰۰۰ میلیارد تومان به توسعه ورزش استان خراسان جنوبی اختصاص یافت

۱۰۰۰ میلیارد تومان به توسعه ورزش استان خراسان جنوبی اختصاص یافت

مسعود سلطانی‌فر شامگاه چهارشنبه در جمع مسئولان هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: به دلیل نبود اعتبار برای نگه‌داری اماکن ورزشی ناچار هستیم فضاهای ورزشی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی بیان کرد: هم اکنون در قانون برنامه ششم اعتباری از محل مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافت، این رقم بیش از 10 هزار میلیارد ریال است که مربوط به گسترش ورزش در استان‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این رقم بعد از کسر20 درصد آن که مخصوص مسکن و اشتغال جوانان است، بقیه آن به ورزش استان‌ها اختصاص می یابد.

سلطانی‌فر افزود: با استفاده از مبلغ یادشده میزان اعتبار به هیئت‌های ورزشی در سال 96 حداقل پنج برابر سال 95 خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر در طول 2 برنامه پنج ساله این رقم به صورت مستمر باشد، بسیاری از مشکل هیئت‌های ورزشی رفع و بخش قابل توجهی از چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی تکمیل می شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به تنهایی قادر نیست بحث ازدواج، اشتغال، تحصیل و مسکن جوانان را مدیریت کند، وظیفه ما رصد مشکل و ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات یادشده است.

وی گفت: در سال گذشته با وجود محدودیت‌ها سیستم بانکی براساس الزام قانون بودجه به بیش از یک میلیون نفر از جوانان، وام ازدواج 100 میلیون ریالی پرداخت کرد.

سلطانی‌فر اظهار کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد(سمن) مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید کمتر از 50 سمن بود امروز به هزار و 500 سمن رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف سه ماه آینده تعداد سمن‌های یاد شده به 2 هزار مورد برسد.

وی افزود: دفاتر مشاوره ازدواج که از مهم‌ترین ابزار برای تحکیم بنیان خانواده است را به حدود سه برابر گذشته افزایش دادیم.

سلطانی‌فر اظهار کرد: خانه جوان در اسرع وقت در خراسان جنوبی و قبل از پایان فروردین ماه امسال توسط مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان راه‌اندازی و احداث شود.

وی یادآور شد: رویکرد دولت رفع مشکل جوانان و ایجاد اشتغال برای آنهاست، طرحی در دولت در حال مطرح شدن است که امیدواریم در 2سال آینده با فراهم شدن ساز و کار مشخص در مجموعه مدیریت کشور از جمع بیشتر بانوان و جوانان استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: جمع‌بندی کار دولت و حرکت توسعه کشور مطلوب است از ابتدای سال گذشته رشد نرخ اقتصادی حدود پنج درصد پیش‌بینی شد که در 9 ماهه سال گذشته که آمار آن مشخص شد رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها