امیدواری به تعیین میزان دقیق تشعشعات در رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما

امیدواری به تعیین میزان دقیق تشعشعات در رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما

کارشناسان امیدوارند با ورود یک ربات جدید به رآکتور شماره یک نیروگاه فوکوشیما سرانجام بتوانند میزان دقیق سوخت ذوب شده در این رآکتور را تعیین کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه ورلدنیوکلیرنیوز، شرکت برق هسته‌ای توکیو (تپکو) در 18 مارس 2017 یک ربات به اسم pmorph را به مخزن اصلی واحد اول نیروگاه فوکوشیما دایچی فرستاده‌ است تا میزان دقیق تشعشعات و دما را در این رآکتور اندازه‌گیری کند.

کارشناسان امیدوارند با کسب این اطلاعات جدید میزان دقیق سوخت ذوب شده در این رآکتور را تعیین کنند. این اقدام بخشی از یک طرح 4 مرحله‌ای برای فرستادن 4 ربات به داخل رآکتور شماره یک نیروگاه فوکوشیما و در نهایت پاکسازی کامل آن از مواد رادیواکتیو است.

بر اساس این گزارش پیش از این نیز ربات‌هایی برای ارزیابی میزان تشعشعات و وضعیت رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما به داخل آن‌ها فرستاده شده است اما به دلیل سطح بالای تشعشعات از کار افتاده و قادر به تکمیل ماموریت خود نبودند. این ربات جدید مجهز به 5 دوربین است و می‌تواند در فضاهای بسیار کوچک همچون لوله‌های باریک حرکت و فیلمبرداری کند.

در 11 مارس 2011 وقوع یک زلزله شدید و در پی آن سونامی، منجر به تعطیلی نیروگاه فوکوشیما واقع در شمال شرق ژاپن شد. در این حادثه ورود آب به داخل رآکتورهای نیروگاه موجب از کار افتادن دستگاه‌های خنک کننده و سپس نشت مواد رادیواکتیو شد. در حال حاضر سطح تشعشعات در رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما به قدری بالاست که می‌تواند یک انسان در معرض را در عرض چند دقیقه به کام مرگ بکشاند

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها