مشکلات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در استان مرکزی بررسی شد / ۸۶۳روستای استان مرکزی واجد تشکیل شورا

مشکلات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها در استان مرکزی بررسی شد / ۸۶۳روستای استان مرکزی واجد تشکیل شورا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، شکرالله حسن‌بیگی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست ستاد انتخابات استان مرکزی و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار داشت: جلسه ستاد انتخابات استان به اتفاق همه فرمانداران استان مرکزی برگزار شد و اشکالاتی که در 2روز اخیر برای ثبت‌نام متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان مرکزی مثل برگ عدم سوء پیشینه و دیگر بحث‌هایی که روند ثبت‌نام داوطلبان را کند کرده بود، از سوی فرمانداران طرح و بررسی شد.

وی افزود: پس از بررسی مشکلات، راهکارهایی برای برطرف شدن مشکلات ارائه شد و از آنجا که این زمان ثبت‌نام با ایام عیدنوروز همراه شده از فرمانداران خواسته شد اگر کسی پس از ساعت 17 و پایان ثبت‌نام مراجعه کرد کار انجام شود و در واقع کسی که مدارکش کامل است، بدون انجام کار ثبت‌نامی خود از فرمانداری خارج نشود.

حسن‌بیگی تصریح کرد: از صدا و سیما و رسانه‌های استان برای پوشش اخبار مربوط به ستاد انتخابات استان کمال سپاس را داریم و امیدواریم با کمک فرمانداران، بخشداران و معتمدان شهر برنامه‌ریزی لازم برای روستاهای واحد شرایط در استان به تشکیل شوراها اقدام کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به قوانین مربوط به انتخابات شوراها گفت: طبق ماده 2 تقسیمات کشوری روستا به جایی اطلاق می‌شود که دارای 20 خانوار یا 100 نفر باشد و باز طبق قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ملاک ما سرشماری نفوس و مسکن است.

وی افزود: آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 95 انجام شد که طبق این سرشماری، در استان مرکزی 863روستا واجد شرایط تشکیل شوراهای اسلامی هستند.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم تا در همه این روستاها نسبت به تشکیل شوراهای اسلامی اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها