۲ کارخانه تعطیل شهرستان خرم‌آباد سال ۹۶ احیاء می‌شود

۲ کارخانه تعطیل شهرستان خرم‌آباد سال ۹۶ احیاء می‌شود

هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر و ستاد انتخابات لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: نام‌گذاری سال 96 از سوی رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نشان از دغدغه ایشان نسبت به اشتغال و اقتصاد را دارد و ما نیز سال 92 همین شعار را در استان مطرح کردیم چراکه دغدغه اصلی استان تولید و اشتغال است که این نشان می‌دهد برنامه‌های ما باسیاست‌های کلان نظام هم‌خوانی دارد.

استاندار لرستان افزود: برای تولید و اشتغال در لرستان لازم است 5 هزار و 500 تا 6 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام شود چراکه بدون سرمایه‌گذاری تولید امکان‌پذیر نیست بنابراین باید بتوانیم شرایطی را برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم آوریم.

وی یکی از برنامه‌های سال 96 در استان لرستان را احیاء کارخانه سیمان و چرم و پوست خرم‌آباد دانست و عنوان کرد: پیگیری‌هایی انجام می‌شود تا این دو کارخانه در سال 96 تعیین تکلیف شوند.

وی به تعیین تکلیف کارخانه پارسیلون خرم‌آباد در روزهای پایانی سال 95 اشاره کرد و عنوان کرد: سال گذشته چند واحد صنعتی از جمله کشت و صنعت لرستان احیاء شد.

بازوند با اشاره به اینکه در سال 96 به دنبال احیاء ظرفیت‌های راکد استان هستیم، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان لرستان باید این شعار و رهنمود مقام معظم رهبری را در سرلوحه کار خود قرار داده و به‌صورت جدی دنبال کنند.

وی تصریح کرد: یک‌زمانی برند سیمان به نام لرستان بود ولی اکنون کارخانه سیمان دورود هیچ تغییری نکرده است.

استاندار لرستان در رابطه با کارخانه سیمان زاگرس نیز گفت: مسدودی کارخانه سیمان زاگرس از صندوق توسعه ملی گرفته‌شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن به نام سیمان‌سفید زاگرس آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس میراث فرهنگ، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نخستین سفر سال 96 خود را به استان لرستان اختصاص داده است و روز پنج‌شنبه با حضور در شهرستان بروجرد از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید به عمل می‌آورد.

استاندار لرستان اظهار داشت: سال 95 با همه شیرینی و تلخی‌هایش، برای استان لرستان سال خوبی بود و خرسندیم علی‌رغم مشکلات فراوانی که در استان بود در بحث اقدام و عمل کارنامه خوبی داشتیم به‌ویژه اینکه در حوزه اقتصادی و عمران شرایط مطلوب بود.

وی افزود: سال گذشته علی‌رغم کمبود اعتبارات پروژه‌های استان فعال بود از طرفی در بحث صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی‌شده بود تا به رشد 12 درصدی برسیم که در 11 ماهه سال 95 میزان صادرات به بیش از 25 درصد افزایش یافت.

استاندار لرستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری چهار هزار و 500 میلیارد تومان در استان در سال 95، افزود: در این زمینه تنها در یک‌قلم بانک‌های استان سه هزار و 755 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که خوشبختانه در این بخش جمع‌بندی خوبی داشتیم.

وی به وجود 507 طرح نیمه کار و تعطیل‌شده در استان اشاره و عنوان کرد: در بحث رونق تولید یکی از برنامه‌های دولت در سال 95 احیاء 304 طرح تعطیل‌شده بود که 327 طرح احیاء شد.

بازوند در رابطه با پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان بیان کرد: سهم استان لرستان 405 میلیارد تومان اعلام شد و تا پایان سال 95، 412 میلیارد تومان از محل رونق تولید پرداخت شد به‌نحوی‌که در 11 ماهه سال گذشته استان لرستان در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه سوم را کسب کرد.

وی در رابطه با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان لرستان نیز تصریح کرد: آمادگی برگزاری انتخابات پارلمان محلی یا شوراهای اسلامی شهر و روستا در 25 شهر و هزار و62 روستای استان وجود دارد و فرمانداران و بخشداران باید تلاش کنند تا این انتخابات با سلامت کامل برگزار شود.

استاندار لرستان اظهار داشت: برای افزایش مشارکت در انتخابات همه باید کمک کنند چراکه افزایش مشارکت نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان است و همین مشارکت‌ها می‌تواند تهدیدهای احتمالی را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: ازآنجا سلامت انتخابات برای ما بسیار مهم است فرمانداران، بخشداران، مجریان، ناظران در امر انتخابات باید امانت‌دار خوبی باشند و فرمایشات رهبری را نصب العین قرار دهند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه شوراها باید به سمت تخصصی بودن پیش بروند تصریح کرد: شهر باید به‌صورت تخصصی اداره شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها