دانشجویان خارجی ۲۷ ملیت از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند+عکس

دانشجویان خارجی ۲۷ ملیت از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند+عکس

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، همزمان با ایام سفر به سرزمین‌های نور، دانشجویان غیرایرانی نیز مشتاق و علاقه‌مند به بازدید و زیارت از این مناطق هستند. حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) از مراکزی است که طلبه‌های غیرایرانی را پوشش داده و حمایت می‌کند و مؤسسه بنت‌الهدی زیرمجموعه جامعة المصطفی بوده که فقط خواهران طلبه در آنجا تحصیل می‌کنند. در این مرکز دروس حوزوی و دانشگاهی با یکدیگر ادغام شده و دانشجویان در هر دو بخش تحصیل می‌کنند.در شش ماه اول ورود دانشجویان به ایران، فقط زبان فارسی را می‌آموزند و سپس دوره‌های تمهیدیه که آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های اسلامی است، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را گذرانده و مدرک بین‌المللی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تسنیم، کاروان دانشجویان غیر ایرانی 27 ملیت موسسه بنت الهدی که ازکشورهایی همچون هندوستان، چین، بحرین، برمه، پاکستان، ترکیه، چین، سریلانکا، بوسنی، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، حجاز، زامبیا، غنا، مادرید، بلژیک، اندونزی، ازبکستان و افغانستان در این کاروان حضور داشتند، طی چند روز گذشته از مناطق عملیاتی 8 سال جنگ تحمیلی در جنوب کشور بازدید و زیارت کردند و امروز به قم بازگشتند.

این دانشجویان از مکان ها و مناطق عملیاتی بیمارستان صحرایی علی بن ابی طالب(ع)، گلزار شهدای آبادان، موزه دفاع مقدس خرمشهر، گلزار شهدای خرمشهر، یادمان شهدای دشت ذوالفقاری، علقمه، اسکله شناسایی شهید هاشمی در هورالعظیم، طلائیه، بیمارستان صحرایی امام رضا(ع)، محل شهادت شهید علم الهدی و یارانش، یادمان شهدای هویزه، معراج شهدای اهواز، شلمچه، یادمان شهید سبحانی، یادمان شهدای چزابه و کانال کمیل بازدید و زیارت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها