پلیس استان گیلان با رانندگان متخلف در ایام نوروز به‌شدت برخورد می‌کند

پلیس استان گیلان با رانندگان متخلف در ایام نوروز به‌شدت برخورد می‌کند

سرهنگ حسین محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پلیس در ایام تعطیلات نوروزی از تمام ظرفیت‌های موجود خود جهت حفظ امنیت راه‌های استان استفاده می‌کند و تمامی نیروهای پلیس به‌صورت آماده باش صددرصد هستند.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی از دوربین‌های کنترل ترافیک حداکثر استفاده را می‌کنیم گفت: پلیس با تخلفات رانندگان به‌ویژه سرعت و سبقت غیرمجاز برخورد جدی و شدید می‌کند لذا سرعت و سبقت غیرمجاز در گیلان بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.

محمدی با اشاره به اینکه پلیس طرح ورود کامیون ممنوع و طرح ترافیکی خود را از 25 اسفند ماه 95 آغاز کرده است تصریح کرد: در محور لوشان-رشت از ورود تمامی کامیون‌های سنگین به داخل شهر جلوگیری کردیم و پایانه‌های باربری در ایام تعطیلات نوروزی باری به شهرهای تهران و قزوین ارسال نمی‌کنند.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه بیشترین هجمه ترافیک در محور قزوین-رشت است گفت: با توجه به ترافیک هرساله در محور سروان-سنگر در محل راه پل امسال با ایجاد یک راه خاکی در کنار پل، قادر به مهار ترافیک خودروهایی که قصد رفتن به سیاهکل را دارند شدیم.

محمدی با بیان اینکه بار ترافیکی دائماً توسط دوربین‌های کنترل ترافیک رصد می‌شود افزود: از صبح دیروز بار ورودی خودروها به داخل شهر رشت از سمت قزوین بسیار زیاد بود که تا این لحظه با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان رودبار موفق به مهار ترافیک در مسیر شدیم.

وی با اشاره به محدودیت ترافیکی برای کامیون‌ها در آستارا گفت: پلیس به هیچ وجه در برخورد با متخلفان رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی کوتاهی و گذشت نمی‌کند و شدیدترین برخورد را با رانندگان متخلف انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه با رانندگانی که چندین تخلف را همزمان انجام می‌دهند طبق ماده 10 بند "د" قانون راهنمایی و رانندگی برخورد جدی می‌کنیم تصریح کرد: خودرو این افراد 72 ساعت توسط پلیس توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه تصادفات منجر به فوت و جراحات تا به این لحظه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است افزود: تا این لحظه در برخورد با متخلفان رانندگی نسبت به سال گذشته 300درصد افزایش داشته‌ایم که این حاکی از تلاش و جدیت پلیس در بحث برخورد با متخلفان است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید از عجله و شتاب بی‌مورد در رانندگی خودداری کنند گفت: افرادی که در سفر رانندگی می‌کنند بعد از 2 الی 3 ساعت رانندگی حتماً استراحت کنند و با انجام نرمش‌های ورزشی باعث خون‌رسانی به عضلات شوند زیرا خستگی عضلات منجر به خواب آلودگی و خستگی شده و احتمال خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها