نایاب بودن مرد بی ‌عیب

نایاب بودن مرد بی ‌عیب

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، معیار انتخاب همسر از مسائل مهمی است که جوانان باید نسبت به شاخص‌ها و معیارهای این انتخاب، حساسیت خاصی داشته باشند و کسی که بدون شناخت و بی‌توجه به معیارها و شاخص‌ها، اقدام به ازدواج کند در زندگی مشترک با معضلات بزرگی مواجه خواهد شد.

در روایات معصومین(ع) ایمان، اخلاق و خانواده سالم از جمله معیارهایی است که مورد تاکید فراوان قرار گرفته است. اما گاهی شاهدیم که بانوان در انتخاب معیار دچار افراط می‌شوند و انتظار دارند همسر آینده آنها از جهات مختلف بدون عیب و نقص باشد بنابراین بروز چنین وسواسی عواقب ناگواری برای جوانان به همراه خواهد داشت.

عواقب ناگواری که به دنبال این رفتار افراطی می‌تواند ایجاد می‌شود، به دوران قبل از ازدواج و دیگری به دوران بعد از ازدواج تقسیم می‌شود. قبل از ازدواج مسأله‌ای که ممکن است ایجاد شود، عدم اقدام به ازدواج در وقت معین به دلیل همان سختگیری در معیار است. بعد از ازدواج هم کوچکترین خطا از سوی همسر باعث به خطر افتاد پایه‌های زندگی می‌شود. زیرا همسر خود را بی‌عیب می‌دانستند و توقع خطا از سوی او را نداشتند.

رهبر معظم انقلاب در نکته‌ای اخلاقی در مراسم اجرای صیغه‌ی عقد دو جوان در مورخه 82/2/28 این چنین فرمودند: «این نکته را هم به شما زنها بگویم که مرد بی‌عیب در دنیا وجود ندارد. ممکن است مردی این عیب را داشته باشد، آن عیب دیگر را نداشته باشد، دیگری هم که این عیب را ندارد، ممکن است 10 عیب دیگر داشته باشد.»

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها