رواق حضرت زهرا(س) در حرم رضوی افتتاح شد

رواق حضرت زهرا(س) در حرم رضوی افتتاح شد

طی مراسمی باحضور آيت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شيعیان، آيت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد، عليرضا رشيديان استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی رواق حضرت زهرا(س) ویژه بانوان در حرم رضوی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رییسی، توليت آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن اهدای احكام 14 خادم خواهر به نمايندگی از 14 هزار بانوی خادم‌يار اظهار کرد: یکی از درخواست‌هایی كه از ابتدای حضور در آستان قدس رضوی مکرر از سوی بانوان مطرح می‌شد ایجاد فضايی مختص بانوان بود که امروز در سالروز ميلاد دخت نبی اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) به این درخواست جامه عمل پوشانده شد.

وی عنوان کرد: اين پروژه و ساير پروژه‌های آستان قدس رضوی با تلاش و مدیریت جهادی خادمان امام رضا(ع) احداث می‌شود. زمانی كه نام حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) می‌آيد، ديگر شب و روز و خستگی معنا ندارد و این رواق نیز با تلاش شبانه‌روزی مهندسان سازمان عمران و توسعه حريم حرم حضرت رضا(ع) به بهره‌برداری رسید.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: وجود مقدس پیامبر(ص) دو هدیه آسمانی به حضرت فاطمه(س) اعطا کردند، فدک و تسبیحات حضرت زهرا(س) این دو هدیه آسمانی بودند و بر هر مسلمانی سفارش شده فرزندان خود را به این تسبیحات ملزم کنند، در این تسبیحات تمام مبانی دینی و اصول اعتقادی وجود دارد و‌ فاطمه زهرا(س) منشاء و سرچشمه تمام خیرات عالم است، لذا‌ این اذکار از بزرگترین هدیه‌های پروردگار متعال برای بشریت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه زندگي کوثری پيروی از سيره فاطمی و شكل دادن به تمام شئون زندگی در پرتو انوار نورانی آموزه‌های حضرت فاطمه زهرا(س) است، ادامه داد: اگر زندگی انسان در پرتو نورانیت حضرت صدیقه کبری(س)، کوثری نشود، آنگاه تکاثری خواهد شد و راه اینکه انسان مشی کوثری داشته باشد و گرفتار زندگی تکاثری نشود، تنها تأسی به آموزه‌ها و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش ایسنا، رواق حضرت زهرا(س) در فضای زیرین صحن آزادی احداث شده است، ورودی آن در بست نواب صفوی بین صحن هدایت و کوثر قرار دارد و ساخت آن از سال 87 آغاز شد. این رواق 7 هزار و 200 مترمربع و با رواق شیخ حر عاملی در ارتباط است، همچنین درون رواق وضوخانه تعبیه شده است و تمام خدام آن اعم از کفشداران و خادمان بخش نظافت را بانوان تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها