تلاش آستان قدس رضوی تنعم تمام زائران از غذای متبرک حضرت رضا(ع) است

تلاش آستان قدس رضوی تنعم تمام زائران از غذای متبرک حضرت رضا(ع) است

به نقل از آستان نیوز ، سید مرتضی بختیاری صبح امروز در آیین افتتاح میهمانسرای جدید آستان قدس رضوی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و همزمان با سالروز میلاد دخت گرامی رسول مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، گسترده کردن سفره اکرام رضوی را از سیاست‌های جدی آستان قدس رضوی معرفی و اظهار کرد: توسعه سفره اکرام رضوی به ویژه برای زائران محروم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به افتتاح میهمانسرای جدید حضرت رضا(ع)، عنوان کرد: این میهمانسرا یکی از مدرین‌ترین و پیشرفته‌ترین میهمانسرای‌های کشور بوده و به روزترین تجهیرات آشپزخانه‌ای از بُعد کیفیت و سلامت در این مکان گرد آمده‌ است. امیدواریم با بهره از ظرفیت‌های این میهمانسرا و با راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی شرایطی در آینده فراهم شود که تمام زائران بارگاه مطهر رضوی حداقل در یکی از وعده‌های صبحانه، ناهار یا شام میهمان حرم مطهر رضوی باشند.

بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ظرفیت پذیرایی میهمانسرای حضرت رضا(ع) سه برابر شده است، بیان کرد: با بهره‌برداری از این میهمانسرا ظرفیت طبخ افزایش یافته و از ابتدای سال جدید دو برابر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه میزان نذورات مردمی در رابطه با سفره اکرام رضوی در مقایسه با گذشته رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: میزان نذورات مردمی برای سفره‌های اکرام رضوی بسیار افزایش یافته و ان‌شاءالله در آینده نیکوکاران بیشتری برای این عمل خیرخواهانه مشارکت داشته باشند تا زائران علاوه بر کسب فیوضات معنوی حرم مطهر از سفره متبرک حضرت رضا(ع) نیز متنعم شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: با راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی در آینده نزدیک ظرفیت طبخ غذای آستان قدس رضوی به هر وعده 50 هزار پرس افزایش خواهد یافت.

میهمانسرای جدید حضرت رضا(ع) امروز در اولین وعده پخت خود 4 هزار پرس غذا را طبخ می‌کند، که 2 هزار پرس آن در میان زائران حرم مطهر و 2 هزار پرس نیز در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها