وقوع رگبار، رعد و برق و تندباد شدید در سیستان و بلوچستان

وقوع رگبار، رعد و برق و تندباد شدید در سیستان و بلوچستان

علی ملاشاهی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد آسمان استان در ساعات آینده نیمه ابری همراه با گاهی افزایش ابر است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: امروز شرایط برای بارش‌های پراکنده و خفیف در برخی نقاط نیمه شمالی استان فراهم است و با تقویت جریانات مرطوب از اواخر وقت یکشنبه و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ابتدا در شمال و مرکز و از اواخر وقت دوشنبه در جنوب استان رگبار و رعد و برق، تند باد شدید رخ می‌دهد و در پی وقوع این شرایط جوی آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن مسیل‌ها انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: از امروز سرعت وزش باد در استان افزایش یافته و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی باد و گرد و خاک،کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای و ریلی در محورهای زاهدان- بم و ایرانشهر- بم وجود دارد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روز دوشنبه سرعت وزش باد در زاهدان به حدود 70 تا 80 و گاهی تا 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.همچنین دوشنبه و سه‌شنبه دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها