سیلابی‌ شدن مسیل‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های استان لرستان

سیلابی‌ شدن مسیل‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های استان لرستان

سید محمدناصر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با وضعیت آب‌وهوای استان لرستان اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی به‌تدریج از صبح امروز با تقویت امواج یک سامانه بارشی و تغذیه رطوبتی مناسب، بارش باران همراه با رعد و برق و کاهش دمای روزانه برای همه نقاط استان لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی وزش باد شدید، تگرگ در نواحی مستعد و در برخی نواحی شمالی و شرقی رگبار برف، افزود: میزان بارش‌ها از بعدازظهر تا اوایل ظهر دوشنبه قابل‌توجه است و با تشکیل احتمالی هسته‌های گردوخاک بر صحاری عراق، پدیده گردوغبار و کاهش دید افقی در برخی نقاط نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان به‌سرعت وزش باد شدید در این ایام اشاره و عنوان کرد: با توجه به مقدار و شدت بارش‌ها از بعدازظهر روز یکشنبه و تا ظهر دوشنبه در اغلب نقاط استان، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها ، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و مه‌آلود بودن آسمان همراه با کاهش میدان دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجاکه از بعد از ظهر روز دوشنبه تا ظهر چهارشنبه مجدداً با ورود موج دوم ناپایداری‌ها، رگبار باران همراه با رعد و برق در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود، توصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها