۱۳۰۰ بیمار تالاسمی استان کرمان از مصرف کنندگان دایمی خون هستند

۱۳۰۰ بیمار تالاسمی استان کرمان از مصرف کنندگان دایمی خون هستند

روح‌الله میرزائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در استان کرمان، مردم در روزهای پایانی سال و ایام نوروز اهدای خون را فراموش نکنند.

وی افزود: اگرچه وضعیت اهدای خون در استان کرمان مناسب است اما با افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها همراه با کاهش میزان مراجعات مردم به مراکز خونگیری در روزهای پایانی سال روبرو هستیم.

مدیر‌‌کل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: در ایام تعطیلالت نوروز مرکز خونگیری خیابان شریعتی روبروی مسجد جامع شهر کرمان از یکم تا 12 فروردین ماه سال آینده از ساعت 7 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه آماده دریافت خون است و در روزهای جمعه از ساعت 7:30 لغایت 13:30 از مراجعه کنندگان خون دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز خونگیری 22 بهمن جنب شرکت گاز نیز در روزهای غیر تعطیل از ساعت 7 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه آماده خونگیری از مردم است گفت: در ایام تعطیلات در پایگاه‌های انتقال خون جیرفت و سیرجان به جز یکم و سیزدهم فروردین‌ماه در سایر روزها مردم می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

میرزائی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات پایگاه انتقال خون بم و رفسنجان به جز سیزدهم فروردین‌ماه 96 در سایر روزها آماده دریافت خون سالم از اهدا‌کنندگان است خاطر‌نشان کرد: با توجه به افزایش سوانح و حوادث در استان حتی شاهد افزایش مصرف فرآورده‌های خونی نیز در ایام تعطیلات نوروز خواهیم بود.

وی تاکید کرد: 1300 بیمار تالاسمی استان از مصرف کنندگان دایمی خون هستند که باید در این ایام خون مورد نیاز آنها تامین شود و این بیماران در هر شرایطی نیازمند خون هستند و بیماری آنها تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد.

مدیر‌‌کل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایشات و ‌های لازم بر حسب نیاز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع می‌شوند گفت: هر فرد بالای 17 سال و بیش از 50 کیلوگرم وزن با همراه داشتن کارت ملی می‌تواند به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه و خون خود را برای کمک به نیازمندان اهدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در ایام تعطیلات عید کاهش پیدا نمی‌کند و از آنجا که تصادفات در این ایام اجتناب ناپذیر است از هم استانی‌ها درخواست داریم در این ایام نیز مانند سایر ایام سال با اهدای خون سالم خویش ما را برای تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران یاری دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها