"شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی" با حضور مادران شهدا افتتاح می‌شود

«شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی» هم‌زمان با ولادت حضرت زهرا(س)، افتتاح خواهد شد.

"شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی" با حضور مادران شهدا افتتاح می‌شود

در این شهرک تاریخی از علم و هنر تا سبک زندگی، کار و پیشه تا زیارت و معنویت جهاد و حماسه و شهادت؛ فضای تاریخی و کهن خراسان و مشهد در این محورها بازآفرینی شده است و بازدید‌کنندگان با حضور در شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی، حس زندگی در این مقاطع تاریخی را به شکل بدیعی تجربه می‌کنند.

وحید جلیلی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در نشست خبری که در ارتباط با این شهرک برگزارشده بود هدف از ساخت شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی را زندگی در تاریخ دانست و گفت: یکی از اهداف ما در شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی این است که شهروندان نباید فقط در جغرافیای مشهد زندگی کنند، بلکه باید در تاریخ خودمان هم زندگی کنیم. ما دوست داریم کسی که از شهرک تاریخی بیرون می‌رود، حاصل آن گشت‌و‌گذاری که در این شهرک می‌کند خودآگاهی او نسبت به تاریخ سترگ و شکوهمندی که ایران و خراسان داشته است، باشد.

«شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی»، یکشنبه 29 اسفندماه، ساعت 16 در بلوار وکیل‌آباد، انتهای بلوار کوثر شمالی، افتتاح خواهد شد.

شهرک تاریخی "مشهد دوست داشتی" نمایانگر هویت مردم مشهد است

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان رضوی گفت: شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» نمایانگر هویت، مبارزات و سبک زندگی مردم مشهد است که به خوبی آن‌ها را به تصویر کشیده است.

محسن نصرپور در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» گفت: باید برای تدارک و آماده سازی چنین نمایشگاه باشکوهی به مجموعه شهرداری و به ویژه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه چنین نمایشگاهی در کشور بی‌نظیر است، خاطر نشان کرد: سال‌ها در استان‌های مختلف کشور مشغول به خدمت بوده‌ام اما در هیچ کجا چنین نمایشگاهی با چنین ظرفیت عظیمی برگزار نشده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» نمایانگر هویت، مبارزات و سبک زندگی مردم مشهد است که به خوبی آن‌ها را به تصویر کشیده است.

نصرپور با بیان اینکه مردم با بازدید از این نمایشگاه می‌توانند دستاوردهای بسیار ارزشمند فرهنگی را کسب کنند، اظهار کرد: مجموعه صدا و سیمای استان نیز در تلاش است تا برای حضور مردم در چنین نمایشگاهی شرایط رسانه‌ای مناسبی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پیش‌خبر برگزاری شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی»، مراسم افتتاحیه ضبط و پخش می‌شود، تاکید کرد: هر شب نیز یک گزارش از حضور مردم در این نمایشگاه از صدا و سیمای استان خراسان رضوی پخش خواهد شد.

مراسم افتتاحیه «شهرک تاریخی مشهد دوست داشتی» همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) با حضور مادران شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم یکشنبه 29 اسفندماه، ساعت 16 برگزار می شود.

آغاز به‌کار رسمی این شهرک برای بازدید عموم از 2 فروردین ماه در دو شیفت صبح از ساعت 10 الی 13 و عصر از ساعت 16 الی 22 است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها