دراز و نشست مفید است یا مضر؟

دراز و نشست مفید است یا مضر؟

داشتن بدنی قوی می‌تواند موجب افرایش کیفیت زندگی شود. در این میان انجام تمریناتی که قسمت‌ های مرکزی بدن نظیر عضلات شکم ، باعث بهبود فعالیت‌ های فیزیکی روزانه‌ و استقامت، تعادل و استیل بدن میشود. دراز و نشست هم می‌تواند جزو روال تمرینات روزانه‌ باشد. برای انجام این تمرین نیاز به تجهیزات گران قیمت احتیاج نیست و هرجایی آن را انجام دهید. اما برای جلوگیری از صدمات احتمالی و حصول بهترین نتیجه باید با مربی ورزشی تان مشورت کنید.

دکتر ابوالحسنی، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا دراز و نشست مفید است یا مضر، اظهار کرد: ورزش دراز و نشست از ورزش های پر طرفدار است که برای تقویت عضلات شکمی صورت می گیرد و خیلی از افراد برای کوچکتر شدن شکم آن را انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه این ورزش اصول و قوانین خودش را دارد، گفت: در هنگام ورزش دراز و نشست به عضلات شکم فشار وارد شده و منجر به تقویت عضلات شکمی می شود؛ وقتی عضلات به نحو مناسب تقویت شوند، شکم ظاهر بهتر و سفت تری پیدا می کند و افراد فکر میکنند کاهش وزن پیدا کرده و لاغر شده اند، در صورتی که وقتی عضله ای سفت می شود و فرم طبیعی خودش را پیدا می کند، فرد با سایز بهتری مواجه خواهد شد.

این متخصص پزشکی ورزشی با اعلام این مطلب که تمرین دراز و نشست می تواند به برنامه ورزشی افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند به عنوان ورزشی تقویتی اضافه شود، تصریح کرد: افرادی که کمر درد دارند و مبتلا به مشکلات مختلف ناحیه کمری هستن،د بدون ارزیابی نباید این ورزش را شروع کنند چون مسلما ممکن است آسیب زیادی متحمل شوند.

ابوالحسنی در پایان اظهار کرد: ورزش دراز و نشست فرم های مختلفی دارد و افرادی که تمایل دارند می توانند به مربی های ورزشی خود مراجعه کرده و انواع آن را آموزش ببینند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها