بارندگی در استان گلستان از فردا آغاز می‌شود/ کاهش ۱۴ تا ۱۸ درجه‌ای دمای هوا

بارندگی در استان گلستان از فردا آغاز می‌شود/ کاهش ۱۴ تا ۱۸ درجه‌ای دمای هوا

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بررسی الگوهای پیش‌یابی حاکی از حاکمیت جریانات جنوبی از بعدازظهر امروز تا اواسط روز یکشنبه در استان گلستان است که پیامد آن افزایش دمای هوا بین 8 تا 10 درجه و در برخی از مناطق وزش نسبتا شدید باد است.

وی افزود: از بعدازظهر فردا با نزدیک شدن سامانه سرد و بارشی در ابتدا در بخش‌های غربی استان وزش نسبتا شدید باد، مواج شدن دریا از اوایل شب بارش‌های پراکنده روی خواهد داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: از بامداد دوشنبه تا صبح جمعه استان گلستان به صورت کامل تحت تاثیر سامانه سرد و بارشی قرار می‌گیرد.

رحمان‌نیا افزود: پیامد آن در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌های پراکنده، در ارتفاعات بارش‌های پراکنده برف، وزش باد و پدیده مه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در روز چهارشنبه با تقویت جریانات سرد و مرطوب بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و این وضعیت به تناوب تا صبح جمعه تداوم خواهد داشت و در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی و مناطق سردسیر بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان افزود: دمای هوا از بعدازظهر یکشنبه تا بامداد جمعه بین 14 تا 18 درجه کاهش خواهد یافت و به علت تشدید بارش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، آب‌گرفتگی برخی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

رحمان‌نیا گفت: همچنین به علت بارش برف به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اختلال در تردد جاده‌های مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها