برخورد با تخریب‌کنندگان غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان اردبیل تشدید می‌شود

برخورد با تخریب‌کنندگان غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان اردبیل تشدید می‌شود

روحالله نوروززاده ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به این‌که تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها جرم تلقی می‌شود، بنابراین قانون‌گذار برای افراد خاطی مجازاتهای سنگینی در نظر گرفته است.

وی افزود: نیاز است قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهاد کشاورزی استان اخذ کنند، چرا که در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به قلع و قمع طرحهای احداثی بدون مجوز خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اکیپهای گشت و نظارت در طول ایام نوروز به طور مرتب و منظم بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف به شدت برخورد قانونی خواهند کرد که امیدواریم این موضوع مورد توجه واقع شود و شاهد کاهش تخلفات در منطقه باشیم.

نوروززاده بیان کرد: انتظار داریم که همشهریان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در رابطه با تخریب اراضی کشاورزی موضوع را به سامانه 131 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن اکیپ مبارزه با تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی جلوی تخریب و نابودی زمینهای زراعی را بگیرند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تخریب غیرمجاز اراضی در استان مورد توجه قرار بگیرد، چرا که اراضی کشاورزی و باغی ضامن حفظ تامین سلامتی مردم و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه است و برخی سودجویان نباید به خود اجازه هیچ‌گونه سواستفاده‌ای را در رابطه با تخریب اراضی کشاورزی بدهند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها