رشد ۰.۷ درصدی شاخص فرابورس در هفته پایانی سال ۹۵

رشد ۰.۷ درصدی شاخص فرابورس در هفته پایانی سال ۹۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ؛ در هفته پایانی سال 95 بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران در مجموع میزبان دادوستد یک هزار و 791 میلیون ورقه به ارزش 17 هزار و 552 میلیارد ریال در 108 نوبت معاملاتی بودند.

همچنین رصد بازارهای فرابورس در این مدت نشان می‌دهد در همه بازارها حجم و ارزش معاملاتی سیر صعودی داشته است؛ به‌گونه‌ای که در بازار اول با 261 و 363 درصد، در بازار دوم با 143 و 148 درصد، در بازار ابزارهای نوین مالی با 160 و 66 درصد افزایش حجم و ارزش مبادلاتی مواجه بودیم و تنها حجم دادوستدها در بازار پایه با 66 درصد کاهش روبه‌رو شده است.

در همین حال در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز 913 درصد افزایش حجم و ارزش معاملاتی را به ثبت رساندند و بدین ترتیب در بازار SME در هفته گذشته 900 هزار سهم به ارزش 50 میلیارد ریال دست به دست شد.

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس ایران نیز در جریان معاملات هفته ای که گذشت در ارتفاع 871 واحدی قرار گرفت و 0.7 درصد معادل 6 واحد رشد را تجربه کرد.

در میان صنایع پیشرو نیز گروه محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن 38 درصد از سهم کل، بیشترین ارزش معاملات خرد فرابورس را به خود اختصاص داده و رتبه نخست را در این میان کسب کرد. گروه‌های حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات؛ فلزات اساسی و اطلاعات و ارتباطات هم در جایگاه‌های دوم تا چهارم ایستادند.

همچنین در میان 10 صنعت برتر فرابورس عنوان گروه‌هایی همچون عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم؛ محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر و بانک‌ها و موسسات اعتباری را می‌توان دید.

نگاهی به ارزش بازارهای فرابورس ایران نیز حاکی از صدرنشینی بازار دوم به لحاظ بالاترین سهم ارزش بازار از ارزش کل است. این بازار با بیش از 120 میلیون سهم به ارزش بیش از 449 هزار میلیارد ریال توانسته است سهم 44 درصدی را در اختیار بگیرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها