حساسیت بیش از پیش نقش تعزیرات در روزهای پایانی سال ۹۵ / بیش از ۶ میلیارد ریال تخلف از فروشندگان خوزستان ثبت شد

حساسیت بیش از پیش نقش تعزیرات در روزهای پایانی سال ۹۵ / بیش از ۶ میلیارد ریال تخلف از فروشندگان خوزستان ثبت شد

روزهای انتهایی اسفند 95 در حال رسیدن به آخر خط هستند، جنب و جوش کاسبان برای فروش محصولات خود نسبت به ماه های گذشته بیشتر از پیش شده و شهروندان نیز مانند هر سال برای تهیه مایحتاج سفره شب عید روانه بازار می‌شوند. ویترین‌های مغازهها بیشتر از پیش رنگ و جلایی چشمک‌زن دارند و هر مغازه با جلایی خاص و رنگارنگ قصد ربودن اسکناس های ریز و درشت موجود در جیب مردم را دارد.

رونق کسب و کار در روزهای پایانی سال 95 نسبت به سایر ماه های سال از حساسیت بیشتری برخوردار است و با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد و معیشت ملت همچنین وجود سوداگران و سودجویان بازاری؛ بازرسی و بررسیهای مستمر و دقیق از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی حکومتی امر به ویژه سازمان صنعت ومعدن همچنین سازمان تعزیرات بر قیمت و جنس اجناس اهمیت بیشتری دارد.

برچسب استاندارد، قیمت، همسان بودن قیمتها با سطح واقعی، جلوگیری از ورود و فروش کالاهای قاچاق و تاریخ مصرف گذشته از جمله نکاتی است که کاسبان باید رعایت کنند و در کنار این رعایت دستگاههای اجرایی مانند تعزیرات و اماکن نیز باید در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از هرگونه سواستفاده دقت بیشتری را هزینه کنند.

در استان خوزستان نیز همزمان با سایر استان‌ها گشتهای بازرسی سازمان تعزیرات ویژه ایام نوروز از ابتدای اسفندماه آغاز و با بازرسی واحدهای صنفی از بروز هرگونه تخلف جلوگیری کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلفی بدون ذره‌ای ممارست و تعلل با واحد متخلف برخورد و از ادامه تخلف منع لازم را فراهم می‌سازند.

در طول 20 روز گذشته از آخرین ماه امسال، سازمان تعزیرات خوزستان با همکاری نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف با 60 بازدید مشترک از 704 واحد صنفی فروش به ثبت تخلفات پرداختند که در این بازرسی ها بیش از 6 میلیارد ریال جریمه برای متخلفان به ثبت رسید.

به گفته بازرسان سازمان تعزیرات خوزستان جریمه مذکور به کاسبان و فروشندگانی اختصاص دارد که از درج قیمت بر اجناس خود خودداری کرده و‌همچنین در پاره ای دیگر تقلب و گرانفروشی در کارنامه کاری خود داشتند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها