کارگرانی ۱۶ ماه حقوق نگرفته‌اند/ پیشنهاد اخراج کارگران از سوی وزارت کار

کارگرانی ۱۶ ماه حقوق نگرفته‌اند/ پیشنهاد اخراج کارگران از سوی وزارت کار

شرکت تولیدی پلی‌اتیلن یا همان "سپید نام زاگرس" در فاز دوم قطب صنعتی شهرستان سامان با حدود 50 کارگر قطعات و اتصالات لوله‌های گاز را تولید می‌کنند و از این طریق زندگی خود را می‌گذرانند.

این روزها که روزهای پایانی سال است و در آستانه سال نو هستیم متوجه شدیم که کارگران این شرکت 16 ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

اعتراضاتی که نتیجه‌ای به دنبال نداشت

یکی از کارگران این شرکت در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: ما 16 ماه است که کار کردیم اما حقوقمان پرداخت نشده است، ما در این شرایط جامعه چطور باید زندگی خود را بگذرانیم.

وی افزود: 7 ماه پیش اعتراض کردیم و رئیس شرکت قول داد که تا پایان سال معوقات تمام کارگران را پرداخت کند اما الان می‌گوید" چکار کنم پول نیست".

وی بیان کرد: بعد از اعتراضات کارگران بازرس از اداره کار برای رسیدگی به مشکلات کارگران آمد اما آن‌ها هم از کارفرما حمایت کردند و به رئیس شرکت گفتند:" آنقدر آدم بیکار هست این‌ها را تصویه کن و نیروی جدید بگیر".

یکی دیگر از کارگران این شرکت در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط بد اقتصادی گفت: ما محصولاتمان را تولید کردیم اما انبارها پُر است و فروشی نداریم به همین دلیل 16 ماه است که حقوق ما هم پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با کلی قول از سوی رئیس شرکت باز هم مشغول به کار شدیم اما الان می‌گویند تنها یک ماه از حقوق آن هم به عنوان عیدی یا صنوات پرداخت می‌شود و مابقی معوقات به صورت چک برای خرداد و تیرماه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسانی که از اداره کار آمدند با رشوه‌ای که از کارفرما دریافت کردند از ایشان حمایت کردند و گفتند "ما خودمان نیرو می‌آوریم و این‌ها را اخراج کنید".

یکی دیگر از کارگران تصریح کرد: برخی از معوقات ما نیز مربوط به سال 93 و 94 است که امروز رئیس شرکت قول داده یک ماه از حقوق را تصویه کند، با این حقوق ما چگونه شب عید خود را با این وضعیت بد بازار بگذرانیم.

مسئولانی که این روزها آمارهای بالایی از ایجاد اشتغال می‌دهند بد نیست کمی هم حواسشان به تعطیلی کارخانه و شرکت‌ها و عدم پرداخت حقوق کارگران باشد.

مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی به خبرنگار ما پاسخی در این رابطه ندادند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها