ایبوپروفن حمله قلبی را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

ایبوپروفن حمله قلبی را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف مسکن‌ها از جمله «نوروفن» (Nurofen) و «ایبوپروفن»(Ibuprofen) خطر ابتلا به حملات قلبی را 31 درصد افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، نتایج این مطالعه و پژوهش 10 ساله حاکی از آن است که استفاده‌کنندگان از مسکن ایبوپروفن شانس بیشتری برای ایست قلبی دارند.

طبق یافته‌های این محققان دانمارکی، تقریبا 30 هزار نفر در فاصله سال‌های 2001 تا 2010 به دلیل مصرف قرص ایبوپروفن دچار ایست قلبی شده‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد، «ایبوپروفن» می‌تواند احتمال لخته شدن خون و ابتلا به بیماری فشار خون بالا را افزایش دهد.

این در حالی است که در میان مسکن‌های معمولی ، «آسپرین» خطر حمله قلبی را 31 درصد افزایش می‌دهد.

به گفته «گونار گیسلاسون»(Gunnar Gislason) استاد دانشگاه و سرپرست این پژوهش:"این یافته‌ها هشداری است به کسانی که بدون نسخه مسکن مصرف می‌کنند و به مصرف مسکن اعتیاد دارند."

داده‌های این پژوهش بر اساس تمام نسخه‌های صادر شده برای داروهای غیراستروئیدی و ضدالتهاب توسط پزشکان طی این 10 سال جمع‌آوری شده است.

طبق این گزارش، خطر ایست قلبی در میان کسانی که «دیکلوفناک» مصرف می‌کنند 51 درصد بود که بیشترین خطر را در میان دیگر مسکن‌ها به خود اختصاص داده است،در حالی که «ایبوپروفن» با 31 درصد افزایش خطر ابتلا در رده دوم قرار دارد.

یافته‌های محققان نشان داد که مصرف این مسکن‌ها موجب انقباض شریان‌ها که جریان خون به قلب را کنترل می‌کنند می‌شود و لخته شدن خون و افزایش فشار خون را به همراه دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    دروغه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها