توجه به فقرا در ایام نوروز از اهم موضوعات مردم باشد

توجه به فقرا در ایام نوروز از اهم موضوعات مردم باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی اصل حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه منطقه راوند کاشان ضمن توصیه به رعایت عدل و انصاف اظهار داشت: هر چه برای خودتان دوست دارید برای دیگران هم دوست داشته باشید، از همدیگر بگذریم؛ اگر دوست دارید دیگران در قبال شما گذشت داشته باشند شما نیز گذشت کنید.

امام جمعه راوند کاشان با بیان اینکه نوروز با آیین‌های اسلامی منافاتی ندارد افزود: ایام نوروز نزدیک است و بسیاری از مسائلی که در نوروز اتفاق می‌افتد با شئونات اسلامی جور است و برخی می‌خواهند نوروز را ضد اسلام نشان دهند که اینطور نیست؛ اسلام لباس نو پوشیدن و نظافت را توصیه می‌کند و خداوند زیبایی را دوست دارد و اینها قرین نوروز است.

اصل حسینی با اشاره به برنامه‌های آستان امامزاده در لحظه سال تحویل و دعوت مردم به حضور در برنامه‌ها گفت زیارت قبور و زیارت قبر شهیدان و زیارت ائمه طاهرین و امامزادگان در ایام نوروز پسندیده است و همه اینها در این مکان هست و امسال با توجه به اینکه این امامزاده بزرگوار شاخص کشوری معرفی شده‌اند حتما عزیزان سال نو را از این مکان شروع کنند زیرا با آمدن به اینجا همه آن توصیه‌ها صورت می‌پذیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کمک‌رسانی مردم منطقه به نیازمندان خاطرنشان کرد: شب عید نزدیک است و از مردم خوب منطقه و علمای اعلام و ائمه جماعات و هیئات مذهبی و خیرین تشکر می‌کنم که در این کار خوب آمدند و باید ادامه پیدا کند و پیشنهاد می‌کنم در هفته شب جمعه‌ها را برای فقرا پول جمع آوری کنند تا در اختیار موسسه‌های خیریه جهت کمک به نیازمندان قرار گیرد.

اصل حسینی ابراز داشت: از طرف کاشان اعلام شده است که شورای زکات این منطقه با توجه به آمارهای رسیده خوب عمل کرده است و در نتیجه یک میلیون تومان تشویقی به حساب شورای زکات واریز شده است.

امام‌جمعه منطقه راوند از همه مسئولین و ادارت خواست تا در ایام نوروز پرکارتر از همیشه باشند و خدمات خود را نسبت به مسافرین انجام دهند. وی همچنین از افرادی که به صورت ناشناس به پیشبرد امورات امامزاده کمک می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها