فاصله یک امتیازی شاگردان ژنرال با بهترین تراکتور تاریخ

فاصله یک امتیازی شاگردان ژنرال با بهترین تراکتور تاریخ

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی وارد تعطیلات شده است که تراکتورسازی در پایان هفته بیست و چهارم این رقابت‌ها با 46 امتیاز در رده دوم جدول قرارگرفته است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که از آغاز لیگ شانزدهم به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی شناخته می‌شدند تا هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشتند و درصدد کاهش فاصله امتیازی با پرسپولیس بودند اما نتایج تراکتورسازی در چند بازی اخیر، اختلاف امتیازی سرخ پوشان تبریزی با صدر جدول را به 10 امتیاز رسانده است.

مقایسه عملکرد تراکتورسازی تا هفته نهم دور رفت و دور برگشت

تراکتورسازی در حالی از 9 بازی دور برگشت لیگ شانزدهم، 4 برد، 4 تساوی و یک باخت کسب کرده است که در مدت مشابه نیم فصل اول، 4 برد و 5 تساوی در کارنامه داشت. باخت تراکتورسازی در دیدار 6 امتیازی با پرسپولیس در ایجاد اختلاف 10 امتیازی بین دو تیم بی‌تأثیر نبوده است.

شاگردان قلعه‌نویی در پایان 9 هفته ابتدایی لیگ شانزدهم 14 گل زده و 6 گل دریافت کردند. تراکتورسازی در 9 هفته نخست دور برگشت لیگ شانزدهم نیز 10 گل زده و 7 گل خورده ثبت کرده است تا افت نسبی این تیم در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال احساس شود. سرخ پوشان تبریزی در 9 هفته اول دور رفت و دور برگشت این رقابت‌ها 3 تساوی بدون گل در کارنامه دارند.

همچنین تراکتورسازی که در هفته‌های گذشته عنوان بیشترین گل زده لیگ شانزدهم را تصاحب کرده بود در دو بازی اخیر خود موفق به گل زنی نشده و با دو تساوی بدون گل مقابل فولاد خوزستان و سایپا به استقبال تعطیلات رفته است.

شرایط تراکتورسازی در پایان هفته 24 لیگ پانزدهم

تراکتور در پایان هفته بیست و چهارم فصل گذشته با کسب 9 برد، 11 تساوی، 4 باخت و 38 امتیاز در رده پنجم جدول قرار داشت. سرخ‌پوشان تبریزی در حالی برای صعود به رده‌های بالاتر جدول تلاش می‌کردند که استقلال تهران با اختلاف 6 امتیازی نسبت به تراکتورسازی، صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر بود.

شاگردان قلعه‌نویی در ادامه این رقابت‌ها با ثبت 4 برد، یک تساوی و یک باخت، 51 امتیازی شدند و به رده چهارم جدول صعود کردند اما اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول حفظ شد. درنهایت استقلال خوزستان با 57 امتیاز به‌عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم دست پیدا کرد.

تراکتورسازی در پایان لیگ پانزدهم با ثبت 43 گل زده در 30 بازی به همراه استقلال تهران دومین خط حمله قدرتمند لیگ را در اختیار داشت. خط حمله پرسپولیس با ثبت 50 گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ پانزدهم را از آن خود کرد. در خط دفاعی نیز استقلال خوزستان، نفت تهران و تراکتورسازی به ترتیب با دریافت 14، 21 و 27 گل بهترین خطوط دفاعی لیگ پانزدهم بودند.

تراکتور قلعه‌نویی ضعیف‌تر از تراکتور لیگ چهاردهم

بیشترین امتیاز کسب‌شده توسط تراکتورسازی در پایان هفته بیست و چهارم مربوط به لیگ چهاردهم است. سرخ‌پوشان تبریزی در پایان هفته 24 لیگ چهاردهم با کسب 47 امتیاز از 9 برد، 11 تساوی و 4 باخت در رده دوم جدول بودند. در این شرایط اختلاف امتیازی تراکتورسازی با نفت تهران صدرنشین یک امتیاز بود. تراکتور علی‌رغم کسب 3 برد، 2 تساوی و یک باخت در 6 هفته پایانی، با 58 امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول قرار گرفت.

سپاهان در حالی جام قهرمانی لیگ چهاردهم را بالای سر برد که در هفته بیست و چهارم این فصل با 41 امتیاز و اختلاف 7 امتیازی نسبت به صدر جدول در رده چهارم قرار داشت. این تیم توانست با کسب 6 برد متوالی خود را به صدر جدول برساند.

تراکتورسازی تا پایان هفته بیست و چهارم فصل جاری لیگ برتر نیز با کسب 46 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد اما اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول به 10 امتیاز رسیده است. با‌این‌حال شاگردان امیر قلعه‌نویی در پایان هفته 24 لیگ شانزدهم، تنها یک امتیاز کمتر از بهترین تراکتور تاریخ در پایان هفته 24 لیگ برتر کسب کرده اند.

برتری تراکتور ژنرال نسبت به تراکتور آقا معلم

شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی با 46 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند که این تیم در مدت مشابه لیگ سیزدهم 38 امتیازی بوده و با 8 امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین در رده ششم جدول قرار داشت. تراکتورسازی در 6 هفته پایانی لیگ سیزدهم با کسب 2 برد، یک تساوی و تحمل 3 شکست با 12 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در رده ششم جدول قرار گرفت.

با توجه به جدول لیگ‌های گذشته، تراکتورسازی در پایان فصل در رده‌ای قرارگرفته که در هفته بیست و چهارم تصاحب کرده است. شاگردان قلعه‌نویی که هنوز شانس قهرمانی دارند باید با کسب بیشترین امتیازات در 6 دیدار آتی، به لغزش پرسپولیس امیدوار باشند. همچنین استقلال تهران و ذوب‌آهن نیز با حضور در رده‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی در انتظار لغزش تراکتورسازی هستند تا با صعود به رده دوم جدول، حضور در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها