‌خرید ۲۰۰ هواپیمای جدید ‌بزرگ‌ترین قرارداد تجاری ایران است/راه‌اندازی ناوگان ‌هواپیماهای کوچک

‌خرید ۲۰۰ هواپیمای جدید ‌بزرگ‌ترین قرارداد تجاری ایران است/راه‌اندازی ناوگان ‌هواپیماهای کوچک

عباس آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری کمربند غربی کرمانشاه با اعتبار 120 میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه به عنوان بخشی از کریدور ملی زاگرس از نظر منابع انسانی و طبیعی از مهم‌ترین کریدورهای کشور است.

وزیر راه و شهرسازی اهمیت این کریدور را برای آینده کرمانشاه از نظر توسعه بسیار حیاتی ارزیابی کرد و گفت: از جنبه بین‌المللی این کریدور نزدیک‌ترین خط ارتباطی اروپا به سمت خلیج فارس است که از کرمانشاه عبور می‌کند.

آخوندی با اشاره به اینکه در این کریدور موقعیت کرمانشاه یک موقعیت بسیار استراتژیک و با اهمیت است، افزود: بخشی از این کریدور از میاندوآب تا کرمانشاه که نزدیک به 450 کیلومتر بزرگراه و آزادراه است در قطعات مختلف در حال اجرا و به پیمانکار واگذار شده است و امید داریم این پروژه به سرعت پیش برود زیرا این پروژه نقش مهمی در توسعه کرمانشاه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این پروژه کمک بسیار زیادی در جهت افزایش رفاه مردم کرمانشاه خواهد کرد، بیان کرد: از جمله ویژگی‌های برجسته این طرح روان شدن ترافیک عبوری شهر کرمانشاه و حفظ محیط زیست است.

وزیر راه و شهرسازی جایگاه این کریدور را از جهت ملی و حمل و نقل بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: از نظر تاریخ تمدن شهری بخش مهمی از تمدن ایران به واسطه این کریدور شکل گرفته و از لحاظ جمعیتی، منابع طبیعی، امکانات توسعه‌ای، منابع نیروی انسانی و تاریخ تمدن در منطقه یکی از مهمترین کریدورهای ایران در طول قرن‌های اخیر ایران است.

وی با اشاره به اینکه از این طریق محور هرسین ـ نوآباد ـ خرم آباد به بنادر جنوب ایران وصل می‌شود، عنوان کرد: کرمانشاه در کانون دو کریدور شرق- غرب و شمال ـ جنوب قرار دارد که با تکمیل این دو کریدور این موضوع در توسعه کرمانشاه موثر خواهد بود.

آخوندی با اشاره به اهمیت مسیر این کریدور به سمت جنوب گفت: امید داریم با اجرای این پروژه 30 کریدور بزرگراهی از کرمانشاه به سمت خرم‌آباد ایجاد شود که شهروندان کرمانشاهی بتوانند علاوه بر مسیرتردد خود از قصرشیرین و خسروی به مرز عراق از طریق مسیر خرم‌آباد بتوانند به بنادر جنوب دسترسی مستقیم داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از این کریدور که در 60 کیلومتر بین هرسین و خرم‌آباد است به فراموشی سپرده شده است، گفت: در این زمان باید به این بخش از کریدور نیز اهمیت داده و این قطعه از کریدور را نیز به پیمانکار تحویل دادیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کرمانشاه مانند نگینی در منطقه غرب کشور می‌درخشد، بیان کرد: از لحاظ وضعیت راه‌آهن خوشبختانه از کرمانشاه تا ملایر بیش از 170 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و ریل‌گذاری و ساخت تا ایستگاه فیروزان تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه از سمت فیروزان به سمت کرمانشاه در پنج کارگاه ریل‌گذاری در حال انجام است، افزود: از محور فیروزان تا گاماسیاب نیز سه کارگاه ریل‌گذاری در حال انجام فعالیت و در کل پروژه راه‌آهن غرب کشور با سرعت خوبی در حال انجام است.

آخوندی حوزه هوایی را از نظر سطح ملی و منطقه‌ای بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در سطح منطقه‌ای برای کرمانشاه پروژه‌های مهمی در دست اقدام است که هواپیماها در فرودگاه این شهرستان با ظرفیت باند پروازی گسترده‌تری بتواند نشست و برخاست داشته باشد.

وی از در نظر گرفتن اعتبار 100 میلیارد تومانی برای ارتقای وضعیت فرودگاه کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: مناقصه‌های این طرح برگزار شده و قراردادها در حال منعقد شدن است و امید داریم سطح خدمات‌رسانی در این حوزه از کرمانشاه افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه هفته‌ای 120 پرواز به سمت کرمانشاه در حال انجام است، عنوان کرد: این رقم بسیار خوبی است و نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از امکانات پسابرجام قراردادهای بسیار مهمی در حوزه هوایی و خرید 200 هواپیمای جدید از معتبرترین شرکت‌های دنیا تنظیم شده که در تاریخ ایران کم سابقه است، بیان کرد: این بزرگترین قرارداد تجاری ایران است و با هدف دریافت خدمات هوایی بهتر برای شهروندان منعقد شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه از مجموع 60 فرودگاه کشور تنها 9 فرودگاه بیش از 80 درصد خدمات پروازی کشور را برعهده دارند، گفت: یکی از اقدامات مهم در دستور کار بحث پروازهای منطقه‌ای است و راه‌اندازی ناوگان با هواپیماهای کوچک ‌با هدف دسترسی ‌مرم کشور به سرویس خدمات هوایی در دستور کار اصلی ‌قرار دارد و امید داریم تا سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی از رشد چشمگیر در صنعت حمل و نقل کشور خبر داد و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز 50 میلیون صندلی برای سفرهای جاده‌ای مردم، سه میلیون و 750 هزار صندلی پرواز در حوزه هوایی و یک میلیون و 700 هزار صندلی در حوزه ریلی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها