قدرت خرید مردم در آستانه عید امسال کاهش یافته است

قدرت خرید مردم در آستانه عید امسال کاهش یافته است

آیت‌الله نورالله طبرسی در آخرین خطبه‌های نماز جمعه سال 95 مرکز استان در مصلای جمعه ساری اظهار داشت: بازار خرید عید امسال با مشاهداتی که انجام شد، بازار خوبی نبود، دولت به حد توان توانست کشور را سر پا نگه دارد اما آن توقعی که مقام معظم رهبری مدنظر داشتند، باید محقق شود تا سال موفق و همراه با اقتصاد مقاومتی خوبی داشته باشیم.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: آن بانوی گرامی اسلام گوهر یک‎دانه هستی هستند، همه ما از حضرت زهرا(س) بسیار گفته‎ایم اما نمی‎توانیم حقیقت ایشان را درک کنیم.

طبرسی با تبریک سال نو بیان کرد: صله‌ رحم، عطر زدن و آشتی کردن در عید بسیار سفارش شده است، و در عید باید زیاد به فکر قیامت و مرگ باشیم.

وی گفت: فراموش نکنیم که دشمنی آمریکا، دشمنی استراتژیک با نظام است و نه تاکتیکی، اگر ایران کوتاه بیایید، آمریکا کوتاه نمی‎آید، لذا نمی‎توانیم از دشمنی آمریکا صرف‌نظر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین صفات مسئولان نظام اسلامی باید عدالت باشد، یعنی یک نیروی بازدارنده نفسانی در خود آنها باشد که گناه، تقلب، رانت‎خواری و سوءاستفاده نکنند، این همه دروغ، مکر و حیله و تزویر در جامعه برای این است که صفت عدالت را نداریم.

وی افزود: با توپ، تفنگ و فشنگ که نمی‌شود اسلام را زنده کرد، باید ریشه دزدی و خیانت، هوس‌ها، مقام‎خواهی‎ها و زیاده‎خواهی‎ها را از بین برد.

طبرسی بیان کرد اخلاق و صفت عدالت در جامعه مرده است و پاکی و پیراستگی در جامعه کم شد، و الا انسان عاقل از مقام فرار می‎کند مگر اینکه لایق باشد؛ مقام معظم رهبری خود سمت رهبری را قبول نکرد و با اصرار این مسؤولیت سنگین را پذیرفت با اینکه لایق بود.

وی افزود: آنهایی که به‌سرعت دنبال مقام می‎روند و می‎خواهند یک پست و پیشوندی داشته باشند، این‎ها کارهای نظام را معطل می‌کنند.

امام جمعه ساری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید همراه با فرهنگ و مدیریت انقلابی، جهادی و خداپسند باشد، نه اینکه آسمان و ریسمان، روابط و عجز و ناله در میان باشد تا پست و مقامی را بگیرد، این‌طور پست گرفتن خیلی برای جامعه مفید نیست.

‎وی تصریح کرد: یکی از صفات مدیران جامعه این است که ابتدا خود را تصفیه کنند، فقط و فقط لباس خدمت بپوشند، آنهایی که می‎خواهند در انتخابات شرکت کنند، ابتدا باید وظیفه شخصی خود را بدانند و پس از آن به وظیفه اجتماعی برسند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها