مردم از ظرفیت عید نوروز برای از بین بردن کدورت‌ها استفاده کنند

مردم از ظرفیت عید نوروز برای از بین بردن کدورت‌ها استفاده کنند

آیت‌الله‌ غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در ایام نوروز سنت حسنه خانه‌تکانی، سنتی بسیار زیباست و مومنان باید دل و روح خود را نیز از گناه پاک کرده و در مسیر رضای خدا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه دین اسلام توجه ویژه‌ای به پاکیزگی و دید و بازدید دارد، افزود:این سنت زیبا مشابهت‌های بسیاری با توصیه‌های اسلام دارد که از آن میان می‌توان به صله رحم، پاکیزگی، کمک به نیازمندان و غیره اشاره کرد.

آیت‌الله محمدی با بیان اینکه عید نوروز بهترین زمانه برای دید و بازدیدها و از بین بردن کدورت‌هاست ادامه داد: عید نوروز فرصتی برای گشت و گذارها و مسافرت‌هاست.

وی ادامه داد: در این ایام باید رعایت حال خود و دیگران را کنیم که این مسافرت ها به قیمت جان خود و دیگران تمام نشود.

آیت‌الله محمدی همچنین با بیان اینکه امسال با وجود کاهش آمار حوادث چهارشنبه آخر سال افرادی بسیاری آسیب دیدند، گفت: کشورهایی که این مواد محترقه را درست می‌کنند خود از آن استفاده نمی‌کنند و باید همواره معقول برخورد کرد و نسبت به دسیسه‌ها آگاه بود.

امام جمعه همدان با انتقاد از جنایت اردوغان و آل سعود اظهار داشت: در پنج سال اخیر مردم مظلوم بحرین درگیر جنگ هستند و تاکنون 1500 کودک در یمن کشته شده است.

وی با بیان اینکه مسجدی دیروز در سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی بمباران شده است افزود: به ما می گویند مرگ بر آمریکا نگویید بگذارید، مگر می‌شود به این شیطان بزرگ اعتماد کرد؟ دستی که آمریکا به‌عنوان دوستی سوی ایران دراز می کند، دست خیانت است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها