کشور به ۷ منطقه گردشگری تقسیم شد/ تعریف مقاصد گردشگری جدید در کشور

کشور به ۷ منطقه گردشگری تقسیم شد/ تعریف مقاصد گردشگری جدید در کشور

در حالی که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی روز گذشته با ارسال دعوت‌نامه و لیست برنامه‌ای از سفر زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به استان خبر داده بود اما در ساعات پایانی روز پنجشنبه خبر از لغو این سفر داده شد.

با این حال،احمدی‌پور امروز جمعه 27 اسفند در مسیر سفرش به استان لرستان از ستاد اجرایی خدمات‌ سفر واقع در پلیس‌راه تهران ـ ساوه بازدید کرد و در جریان امور قرار گرفت.

ستاد سفر تهران-ساوه از 25 اسفند در محل عوارضی تهران ـ ساوه مستقر شده است و در 3 نوبت به مسافران خدمات امدادی ارائه می‌کند و این ستاد دارای 2 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه مرسدس‌بنز اسپرینتر، 2 چادر اتاق معاینه جداگانه برای بانوان و آقایان، و یک اتوبوس خدمات سلامت است.

نوروز 96 خدمات متفاوت و بهتری عرضه می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در حاشیه این بازدید با اشاره به فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ایام نوروز اظهار داشت: ستاد هماهنگی خدمات‌سفر اوایل پاییز فعالیت خود را آغاز کرد و نقش هماهنگی 12 دستگاه مرتبط را با هم دارد تا خدمات نوروزی به بهترین نحو و با بهترین کیفیت به مسافران و گردشگران عرضه شود.

احمدی پور افزود: در سال دو پیک سفر یکی در ایام نوروز و یکی در فصل تابستان وجود دارد، البته فشردگی سفرها در نوروز بیشتر از تابستان است و به‌تبع آن، حجم فعالیت‌ها هم گسترده‌تر است. درنتیجه، آمادگی بیشتری می‌طلبد.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، در هر استان نیز ستاد متناظری به‌ریاست استاندارها تشکیل شده تا با انجام هماهنگی و تسهیل امور مربوط به سفر، نوروز خوبی برای هموطنان فراهم کند.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه این سازمان نظارت را در ایام نوروز افزایش داده، گفت: این نظارت برای عرضه خدمات بهتر به مردم ایران است تا بتوانیم رضایتمندی مردم را از خدمات‌رسانی در این ایام افزایش دهیم. در کنار بحث نظارت و رضایتمندی، سعی کرده‌ایم با آموزش برخی از مشکلات پیشین را حل کنیم. آموزش و رضایتمندی و نظارت سه اصل مهم برای سازمان میراث‌فرهنگی است و برای تحقق این سه اصل برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در نوروز 96 مقاصد گردشگری جدیدی تعریف و کشور به 7 منطقه گردشگری تقسیم شد تا بتوانیم توازن را در نوع خدمات‌رسانی به مسافران در سفرهایشان برقرار کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: همچنین سامانه جامع اطلاعات گردشگری با شماره تماس 09629 به‌صورت 24 ساعته برای شنیدن نظرات و دادن اطلاعات مورد نیاز به مسافران در این ایام فعال است.

احمدی‌پور اضافه کرد: نوروز 96 خدمات متفاوت و بهتری عرضه می‌شود، چرا که ملت ایران شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش نیافتن قیمت‌ها در عرضه خدمات در ایام نوروز گفت: بحث آموزش کمک بسیار زیادی به این مهم می‌کند، چنان‌که به تورگردان‌ها آموزش داده شده تا گردشگران را فقط به آن دسته از فروشگاه‌های صنایع‌دستی معرفی کنند که مهر اصالت دارند. از این گذشته، از طریق آموزش به سمن‌ها سعی کرده‌ایم نوروز خوبی را برای گردشگران رقم بزنیم.

احمدی‌پور با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این ایام گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال 96 تعداد تورهای یک‌روزه استان‌گردی، که برخی از آن‌ها هم رایگان است، افزایش یابد.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر این در ایام نوروز بسته‌های سفر مناسبی را در کشور داریم که تخفیف‌های خوبی به گردشگران می‌دهند، برای مثال، در ایام نوروز قیمت هتل‌ها در تهران تا 40 درصد در مقایسه با سایر ایام سال کاهش پیدا کرده و این میزان در برخی از استان‌ها به 50 درصد هم می‌رسد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: 500 اقامتگاه بوم‌گردی در کل کشور فعالیت می‌کنند که هم‌وطنان با حضور در این اقامتگاه‌ها می‌توانند، علاوه‌بر چشیدن غذاهای محلی، با آیین‌ها و مراسم محلی همان استان نیز آشنا شوند.

احمدی‌پور با اشاره به نظارت بر صنایع‌دستی گفت: سال 95 ورود صنایع‌دستی خارجی به کشور ممنوع شد و همین موضوع سبب شد تا با کاهش 50درصدی واردات صنایع‌دستی به کشور مواجه باشیم، این درحالی است که ایران 360 نوع از 460 نوع صنایع‌دستی کل دنیا را تولید می‌کند؛ درنتیجه، باید از این ظرفیت و امکان بزرگ و گسترده محافظت شود.

وی بیان کرد: در ایام نوروز برنامه کارگاه‌گردی نیز تدارک دیده شده و هم‌وطنان می‌توانند به هر استانی که وارد می‌شوند از کارگاه‌های صنایع‌دستی آن استان هم بازدید کنند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نظارت سازمان بر کاهش واردات صنایع‌دستی کمک شایانی کرده است. تمام 650 بازارچه صنایع‌دستی که در ایام نوروز فعالیت می‌کنند موظف به عرضه صنایع‌دستی ایرانی هستند و اگر کالای خارجی را به مردم عرضه کنند مطابق ضوابط آن فروشگاه بسته خواهد شد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خدماتی موجود در کشور به‌نسبت تقاضای گردشگران بین‌المللی کم است گفت: البته در سال 95 هتل‌های 4ستاره و 5ستاره زیادی در کشور افتتاح شد و در سال 96 نیز 40 هتل 5ستاره به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: البته گردشگران بین‌المللی بیشتر تمایل دارند در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سکونت داشته باشند و همین تقاضای بسیار زیاد باعث شده تا ظرفیت اکثر اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا پایان سال 2017 تکمیل شود.

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نوروزگاه اراک

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از این در ادامه سفر خود با حضور در شهر اراک از نوروزگاه مستقر در سه راهی خمین بازدید کرد و در جریان امور مربوط به اقدامات در این حوزه قرار گرفت.

در این بازدید، استاندار مرکزی و مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از "احمدی‌پور" استقبال کرده و وی را در این بازدید همراهی کردند.

این سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اراک و استان مرکزی و بازدید از نوروزگاه سه راهی خمین در حالی انجام گرفته که براساس اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی سفر کاری نبوده و احمدی‌پور نیز پس از بازدید و احوالپرسی با استاندار مرکزی استان را ترک کرد.

به گزارش تسنیم این درحالی است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ظهر امروز وارد لرستان شده و سفر و حضور در استان مرکزی وی نیز در خلال همین سفر انجام شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها