سلطانی‌فر: امیدوارم حضور خوبی در جام جهانی داشته باشیم/ دوست دارم در المپیک ۲۰۲۰ نتیجه‌ای تاریخی بگیریم

سلطانی‌فر: امیدوارم حضور خوبی در جام جهانی داشته باشیم/ دوست دارم در المپیک ۲۰۲۰ نتیجه‌ای تاریخی بگیریم

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه سفر به اهواز، استان خوزستان را یکی از قطب‌های ورزش کشور دانست که در خیلی از رشته‌ها مثل فوتبال ،کشتی فرنگی و برخی از رشته‌های سالنی همواره بزرگان زیادی را داشته است.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان نصف استخوان‌بندی تیم ملی فوتبال از خوزستان بود، ولی به هر حال جنگ تحمیلی و مسائل بعد از آن باعث شد در این عرصه یک مقدار با نقصان موجه شویم، اما استعدادهای زیادی در ورزش استان خوزستان داریم که ان‌شاالله به روزهای اوج خود باز می‌گردد.

به گفته ورزش و جوانان با توجه به بازدید از پروژه‌های در حال احداث و پروژه‌هایی که به بهره‌برداری نزدیک می‌شوند و پروژه بخش خصوصی همه نوید دهنده آینده خوب ورزش استان خوزستان است.

سلطانی‌فر اظهار داشت: بنا داریم برای تکمیل پروژه‌های این استان از منابعی که در اختیار داریم کمک کنیم، حتی از بخش خصوصی هم که به رونق اقتصاد ورزش کمک می‌کند حمایت می‌کنیم تا بتوانیم با وجود مجموعه‌های ورزشی، جوانان و نوجوانان بیشتری را در رشته‌های مختلف تحت پوشش قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان واگذاری میزبانی به استان‌های مختلف است، گفت: هفته گذشته مسابقات وزنه‌برداری جام فجر با حضور تیم‌های خارجی با کیفیت خوب در این استان برگزار شد و این هفته نیز برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در آبادان واقعا اتفاق بزرگی است.

ورزش و جوانان, استان خوزستان را یکی از قطب‌های کشتی فرنگی عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش کشتی فرنگی باز هم در سال‌های آینده اخبار بهتر و مناسب‌تری را از خوزستان خواهیم داشت.

ورزش و جوانان با اشاره به مجموعه خوب مدیریت استان و نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی که پیگیر مسائل هستند ، تصریح کرد: مجموعه فعالیت های ورزشی در استان خوزستان در آستانه یک تحول خواهد بود و در دو سه سال آینده اخبار خوبی از ورزش استان خوزستان خواهیم شنید.

سلطانی فر ادامه داد: در استان های مختلف به ویژه استان هایی که استعدادهای زیادی دارند و تاریخ ورزش پرباری داشته اند، بایستی تمرکز بیشتری داشته باشیم تا ان شاءالله کمک کنیم هم یک جامعه سالم و با نشاط داشته باشیم و هم از بین قهرمانان خوزستان ی قهرمانان زیادی در عرصه های بین المللی بدرخشند.

ورزش و جوانان احکام ورزشی برنامه ششم توسعه کشور را تحول آفرین خواند و اظهار داشت: بودجه ورزش سال 96 یک برشی از برنامه ششم توسعه کشور است که خوشبختانه همه مواردی که از احکام ورزشی در قالب این برنامه پیش‌بینی شده بود، محقق شده و در حقیقت یک عزم و اراده خوبی در کشور بین مسئولان اجرایی و مجلس به وجود آمده تا با همگرایی بتوانند به ورزش کمک کنند.

سلطانی‌فر گفت: اگر 4 تا 5 سال با همین رویه جلو برویم می‌توانیم تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم و در مسابقات مختلف هم نتایج بهتری بگیریم.

ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای خوبی در بازی‌های آسیایی جاکارتا به ارمغان آوریم و حضور خوب و موثری در جام جهانی فوتبال داشته باشیم و در المپیک 2020 هم نتیجه تاریخی بگیریم.

وی یکی از رویکردهای اصلی وزارت ورزش و جوانان را توجه به ورزش بانوان در ابعاد مختلف مدیریتی ،قهرمانی و همگانی عنوان و ابراز امیدواری کرد که بانوان ایران در المپیک 2020 مدال‌های خوبی بگیرند.

ورزش و جوانان در پایان گفت: به‌دنبال گسترش حضور ورزشکاران زن با حفظ مبانی شرعی در میادین بین‌المللی هستیم. می‌توان کاری که در بسکتبال برای دختران‌مان انجام دادیم را در سایر رشته ها نیز انجام داده و با تعامل با فدراسیون های جهانی، موانع حضور ورزشکاران محجبه مان را در مسابقات جهانی برداریم.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها