۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند

۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل آزاد شدند

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی امشب در مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در اردبیل اظهار کرد: با همت ستاد دیه استان اردبیل در آستانه فرا رسیدن عید نوروز 22 نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد آزاد شدند که امیدواریم این وضعیت از این پس نیز به همین منوال ادامه یابد و شاهد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان باشیم.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت خیران در رابطه با آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بسیار موثر است، افزود: اگر بتوانیم با همکاری و مشارکت خیران زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنیم به طور حتم آسیبهای اجتماعی در بین خانواده‌های استان نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر به تعداد 70 پرونده مددجویان مالی و تصادفات به مرکز ارسال شده که امیدواریم در آستانه سال نو تشریفات قانونی آنها انجام شود و شاهد آزادی آنها باشیم، چرا که بیشتر ارتکاب جرم زندانیان جرائم غیرعمد از روی قصد نبوده و بسیاری از افراد به دلیل مشکل مالی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند.

قاصدی بیان کرد: برخی از مشکلات مالی ناشی از رعایت نکردن اصول زندگی اسلامی است که امیدواریم این موضوع مورد توجه همگان واقع شود تا بتوانیم تعادل اقتصادی را در جامعه فراهم کرده و شاهد کاهش زندانی شدن افراد به خاطر این موضوع باشیم.

یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و نایب رئیس هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: امسال به تعداد 495 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و تا به امروز 228 نفر از طریق تسهیلات نمایندگی ستاد دیه استان آزاد شده‌اند و میزان بدهی محکومین مالی 63 میلیارد ریال برآورد شده که 23 میلیارد ریال با گذشت شاکیان به دست آمده و 6 میلیارد و 899 میلیون ریال آورده محکومان بوده و ما بقی نیز از طریق ستاد دیه پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها